Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora Lundabor!



Om oss

Tjänsten som entreprenadupphandlare är placerad på serviceförvaltningens stabsavdelning.

Inom staben arbetar drygt 40 medarbetare som med sin expertis stöttar förvaltningen och dess tre affärsområden Måltidsservice, Lundafastigheter och Markentreprenad. Entreprenadupphandlaren tillhör enheten ledningsstöd där det finns kompetenser inom flera områden som inköpskoordinering, juridik, planering, projekt- och verksamhetsutveckling samt hållbar utveckling.

Serviceförvaltningens målbild är att vi skall vara en hållbar organisation där vi ser och utvecklar varandra. Detta gör vi genom att sätta tydliga, utmanande mål och skapa förutsättningar för ett hållbart ledar- och medarbetarskap utifrån Lunds kommuns vision och förhållningssätten lyssna, lära, leda, för att skapa Ett Lund.


Arbetsuppgifter

Du kommer främst att arbeta med upphandling av ramavtal och entreprenader inom kategorin bygg och anläggning. Komplexiteten i projekten kommer att variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop. Du kommer att arbeta nära affärsområdena Lundafastigheter och Markentreprenad samt kommunkontorets upphandlingsenhet.


Vi söker dig som

Du har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning inom upphandling, alternativt annan för tjänsten relevant utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har mångårig erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar samt är väl förtrogen med fastighetsrelaterade affärsdokument inom AMA-systemet och standardavtalen AB 04, ABT 06, ABK 09, ABFF15. Du har hanterat både ramavtal och enskilda entreprenader inom bygg och anläggning samt är väl insatt i gällande lagstiftning inom upphandlingsområdet med fokus på LOU men du ska även känna till LUF. Det svenska språket hanterar du obehindrat i tal och skrift.

Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor är meriterande liksom arbete i projektform. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processutveckling samt är van användare av Tendsign eller motsvarande systemstöd för upphandling.

Som person kännetecknas du av en affärsmässighet, har en helhetssyn och med ett hållbarhetsfokus ser du till organisationens bästa. Du är analytisk och vågar tänka utanför boxen för att främja utveckling. Du arbetar självständigt och strukturerat men värdesätter även samarbete med andra både internt och externt. Din prestigelöshet, kommunikativa förmåga och vilja att samarbeta med andra människor är grundläggande förutsättningar för ditt arbete.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serviceförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024