Entreprenadupphandlare – Telge Inköp

Arbetsbeskrivning

Södertälje växer, många nya hem och fastigheter byggs i vår kommun – här är Telge Inköp är en viktig möjliggörare. Därför söker vi nu en entreprenadupphandlare som vill vidareutvecklas i ett självständigt arbete där du gör skillnad tillsammans med dina kollegor. Om du är driven och tycker att samarbete är nyckeln till framgång, så kan det vara dig vi letar efter!

Så här säger Thua-Maria Johem, rekryterande chef, om rollen: Det här är en spännande tjänst där du har möjlighet att utvecklas vidare kunskapsmässigt i hela inköpsprocessen, får ta ett stort eget ansvar och bli del av vårt gäng som med humor och god sammanhållning drar på oss upphandlarkavajen för att leda upphandlingsprocessen på ett proffsigt vis. Vi på Telge Inköp jobbar tillsammans för att skapa ett öppet och kreativt klimat – vi delar kunskaper och utvecklas tillsammans.

Arbetsuppgifter och ansvar Som entreprenadupphandlare får du en central roll i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du leder, driver, utvecklar och förbättrar inköpsprocessen och kundernas affärer, samt representerar Telge Inköp i olika interna och externa forum. I ditt uppdrag ligger att driva utveckling internt för att vässa oss att bli ännu bättre på det vi gör.

Du arbetar i Entreprenadgruppen (fastigheter, anläggningar, markentreprenader och tjänster) och ger stöd och råd till våra kunder. Prognos- och planeringsarbete, marknads- och omvärldsbevakning och uppföljning med leverantörer är andra arbetsuppgifter som kommer att fylla din vardag. För rätt person är det här en chans att växa i rollen som upphandlare.

Det här är en roll där du arbetar för att göra skillnad i det stora, och alltid med affären och kunden i fokus. Kollegial gemenskap och lärande, god sammanhållning med stor frihet och självständigt ansvar är andra viktiga delar som präglar oss. Vi på Telge Inköp arbetar kategoristyrt, affärsdrivet och nära våra kunder för att utveckla affären genom upphandling. Ständiga kvalitetsförbättringar enligt Lean genomsyrar vårt arbete.

Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag cirka 30 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom skilda branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen till oss.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande utbildning (yrkeshögskola inom inköp) alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom inköp eller entreprenad. Du har med största sannolikhet arbetat med både inköp och upphandling inom näringsliv och offentlig sektor, och vill nu ta steget att arbeta tillsammans med verksamheten, med målet att bli en av de mest progressiva inköpsaktörerna. Ett bra alternativ kan vara att du har gedigen erfarenhet av anbudslämning till offentlig sektor inom bygg- eller markentreprenad. Du kan ha arbetat i en organisation inom fastighet/anläggning, som tekniker, ingenjör, inköpare eller liknande, erfarenhet från politisk styrd organisation.

Om du har erfarenhet av projektledning samt är affärsmässig, analytisk och strukturerad är detta ett jobb för dig. För att trivas hos oss behöver du också tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har kunskaper i Office-paketet. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig då dessa genomsyrar hela vår verksamhet.

Plus i kanten Har du erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Kunskap och erfarenhet av regelverk som styr entreprenader (AB04, ABT06 och ABK09), kunskaper inom LOU och LUF, samt erfarenhet av avtal för fastighetsförvaltning (AFF).

 

Ökad trygghet med bakgrundskontroller och drogtester En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Därför genomför vi återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi kommer att kalla till intervjuer allt eftersom ansökningarna kommer in så vi vill gärna har din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 maj 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Thua-Maria Johem, chef Entreprenadgruppen, 08-550 227 42. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg, 08-550 211 57. Fackliga kontaktpersoner är Jens Kumlin för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och Lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Inköp AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 22 maj 2023

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024