Entreprenadupphandlare till Danderyds kommun

Entreprenadupphandlare till Danderyds kommun

Arbetsbeskrivning

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

Tekniska kontoret söker nu en entreprenadupphandlare (tillsvidareanställning) till Administrativa avdelningen. Vi sitter i toppfräscha, nyrenoverade lokaler i Mörby centrum. På avdelningen finns ekonomer, statsvetare, upphandlare, kommunikatörer och registrator. Avdelningen leds av den administrativa chefen, som är en driftig ledare med tydlighet, fokus och glädje som ledstjärnor. Vi strävar efter att jobba tillsammans för bästa stöd till det övriga kontoret. Hos oss finner du en kultur där vi tillsammans stävar efter affärsmässighet och vill arbeta för att på bästa sätt möta kommuninvånarnas behov.

Som anställd hos oss får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vidare är det viktigt att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar därför flextid och kontorsarbetstid, vilket innebär förkortad arbetstid under sommarmånaderna samt ledigt vissa klämdagar samt förkortad arbetsdag innan helgdag. Möjlighet till visst distansarbete finns också. Bland övriga anställningsförmåner återfinns bland annat semesterväxling och friskvårdsbidrag på upp till 1800 kr per kalenderår. På arbetsplatsen finns en inrättad trivselgrupp som kontinuerligt ordnar med trevliga aktiviteter för de anställda, där temat varierar men där alltid glädje och trivsel står i fokus.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som entreprenadupphandlare arbetar du självständigt med stöd av en erfaren entreprenadupphandlare på kontoret och den centrala upphandlingsenheten.

Du genomför hela upphandlingsprocessen, från planering till avtalstecknande. Du är ansvarig för de formella delarna av upphandlingarna och står för kvalitetssäkring av förvaltningens upphandlingsdokument. Du genomför främst upphandlingar för fastighetsavdelningen avseende drift- och ramavtal samt enskilda projekt tillsammans med sakkunniga i organisationen. Du kommer även att stötta verksamheterna i upphandlingsfrågor och avtalsförvaltning i övrigt. Ditt uppdrag omfattar även att utveckla och förfina befintliga processer med kommunens bästa för ögonen såväl vad gäller ekonomisk hushållning som god kvalitet i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning inom upphandling, alternativt annan för tjänsten relevant utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• har minst två års erfarenhet av praktiskt arbete med upphandling inom offentlig sektor eller erfarenhet av inköpsarbete eller byggprojektledning inom byggbranschen i det privata näringslivet.
• är bekant med AB04, ABT06, ABK09, ABFF15 samt AMA AF.
• har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

• arbetat några år inom offentlig verksamhet och är väl bekant med strukturerna.
• kunskap om hur LOU och annan för offentlig upphandling relevant lagstiftning tillämpas i praktiken.
• erfarenhet av att ha arbetat med TendSign eller liknande systemstöd.
• erfarenhet av entreprenadupphandlingar, antingen som du genomfört i en roll som upphandlare eller som du kommit i kontakt med som anbudslämnare.

För att lyckas i vår strävan i att ge bästa service till kontoret behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du står för struktur och tydlighet inom ett område där du är specialisten. Vi nöjer oss såklart inte här, utan utvecklar alltid vår verksamhet. Du drivs av att hitta lösningar på gamla problem utan hinder av det invanda mönstret. Du är duktig på att planera och prioritera bland olika arbetsuppgifter och hittar effektiva sätt att driva arbetet framåt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Vänta inte med din ansökan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Mia Öhrnell
08-568 912 34
Ekonom Helena Litborn

Sammanfattning

Besöksadress

Djursholms slott Djursholm
None

Postadress

Djursholms slott
Danderyd, 18211

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024