OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till inköpsenheten i Täby kommun söker vi en Entreprenadupphandlare. Vi söker dig som redan idag arbetar som Entreprenadupphandlare eller dig som är en erfaren upphandlare men vill utvecklas till en Entreprenadupphandlare. Trivs du att arbeta i team, är lyhörd och kommunikativ? Ja då kan du vara den vi söker!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om tjänsten
Du kommer ingå i den centrala inköpsenheten som är organiserad inom ekonomiavdelningen. Inköpsenheten består av 13 medarbetare samt inköpschef. Enhetens målsättning är att arbeta kategoristyrt med inköp för att på bästa sätt möjliggöra kostnadseffektiva inköp samt därigenom bidra till att uppnå effektiva verksamheter med hög kvalitet och till god ekonomisk hushållning.
I din roll som upphandlare kommer du att driva upphandlingar genom hela inköpsprocessen och säkerställa att kommunen gör bra affärer i enlighet med gällande lagstiftning, samt kommunens mål. Som upphandlare kommer du att arbeta projektorienterat, faktabaserat och tvärfunktionellt. Du kommer att ha många kontakter både internt inom kommunens olika verksamhetsområden samt externt med leverantörer.
Vi söker dig som vill utveckla och förbättra den offentliga affären i Täby kommun tillsammans med dina kollegor på inköpsenheten och verksamheterna.
Du kommer främst att arbeta med upphandling av ramavtal och projekt inom kategorin bygg och anläggning som omfattar fastighetsbyggnation, mark- och anläggningsbyggnation, byggvaror och tekniska konsulter. Komplexiteten i projekten kan variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Självständigt leda verksamheterna i upphandlingsarbetet från ax till limpa inom ramen för kommunens inköpsprocess
• Genomföra analyser inom ramen för inköpsprocessen, så som exempelvis marknadsanalyser och riskanalyser
• Identifiera förbättringsområden för att addera mervärde i inköpsprocessen
• Ge stöd och råd i inköpsrelaterade frågor
• Delta i och bidra till inköpsenhetens utvecklingsarbete
• Hålla dig uppdaterad om relevanta leverantörsmarknader
• Administrera avtal i avtalskatalogen, såsom avtalsförlängningar mm.
Vem är du?
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, logistik, statsvetenskap, juridik eller liknande alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Det är en fördel om du har erfarenhet inom projekt/processledning.
Arbetet kräver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och är bekväm med att driva projekt framåt på ett tydligt och resultatinriktat sätt. Du behöver kunna tala och skriva obehindrat på svenska.
Det är även en fördel om du har goda kunskaper om gällande upphandlingslagstiftning, god kunskap och erfarenhet av att arbeta med AB04, ABT06 och ABK09 samt erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
Som person är du driven och har förmåga att omsätta analyser och mål i strategiska affärsupplägg, vilket möjliggör kostnadseffektiva inköp för kommunen. För att lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter.
Om verksamheten
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.
Inköpsenheten verkar för en strategisk och hållbar hantering av kommunens resurser genom en effektiv inköpsprocess där leverantörsdialog, behovs- och marknadsanalys samt avtalsförvaltning ska ha en central roll.
Vårt uppdrag är att i samverkan med verksamheterna säkerställa att anskaffningar sker affärsmässigt enligt gällande lagstiftning och kommunens mål och riktlinjer. Vi arbetar faktabaserat och tvärfunktionellt tillsammans med verksamheterna för att skapa effektivitet och största möjliga affärsvärde för kommunen.
Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus.
På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.
Fackliga representanter:
Linda-Marie Palm
Facklig representation Vision
08-55 55 98 74
lindamarie.palm@taby.se
Helen Klockare
Facklig representant Saco
08-55 55 95 12
helen.klockare@taby.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson