OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo AB är ett av Sveriges ledande service management företag med cirka 7 000 medarbetare och en omsättning på ca 3 miljarder kronor.Vi finns representerade över hela landet på egna kontor och genom drygt 2 000 kundkontrakt.Vi erbjuder våra kunder inom företag och offentlig sektor effektiva servicetjänster inom bl.a. vending, städning, måltider, fastighetsservice, kontor och konferens och evenemang.Läs mer på www.sodexo.se.Som vår Affärsutvecklingschef har du det operativa ledningsansvaret för en organisation med 15 medarbetare.Din viktigaste uppgift blir att utveckla och effektivisera säljorganisationen.För att lyckas med detta krävs att du är en coachande och entusiasmerande ledare för din organisation.Ditt uppdrag I ditt operativa uppdrag ingår både personal- och budgetansvar.Du ska även utarbeta mål för säljorganisationen utifrån den övergripande strategi som är lagd inom Sodexo.En av de utmaningar du möter i rollen är att finna former för införandet av ett nytt affärsbeteende och förhållningssätt inom försäljningsorganisationen.En annan blir att leda Sodexos decentraliserade säljorganisation med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås.Du kommer även att ansvara för och driva större upphandlingar och kontrakt av mer betydande strategisk karaktär.I rollen ingår vidare att utveckla samarbete och bredda kontaktytor med, samt skapa mervärde för, såväl befintliga som nya kunder.Det blir även du som axlar ansvaret för att försäljningsorganisationen driver affärslösningar som leder till en god driftsekonomi - kort sagt, effektivisera och öka volymerna.Organisatoriskt ingår du i ledningsgruppen för Affärsutveckling & Strategi och du rapporterar direkt till vice VD.Geografiskt blir du placerad på huvudkontoret i Stockholm.Eftersom du ansvarar för samtliga fyra kontor i landet blir resor ett naturligt inslag i tjänsten.Sodexo är i en spännande utvecklingsfas, vilket ger dig stora möjligheter att påverka både arbetssätt och säljprocess.Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du som söker har akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi, marknadsföring eller som civilingenjör.För att nå framgång i rollen krävs att du har bred erfarenhet av kontraktsförsäljning, d.v.s.komplex tjänsteförsäljning.Du måste även ha bred ledarerfarenhet och tidigare vana från att leda en säljavdelning.Dessutom bör du ha lett en decentraliserad säljorganisation och ha erfarenhet av förhandlingar kring komplexa affärs- och kontraktslösningar.Som ledare är du tydlig, resultatorienterad och strukturerad.Du har förmågan att entusiasmera andra och skapa en vinnande laganda.Lika viktigt är det att du har god problemlösningsförmåga samt drivkraft och målmedvetenhet.Du har en god förmåga att samspela med andra och en stabil grundtrygghet, både som person och som ledare.Det ger dig möjligheten att delegera och ge feedback, både positiv och negativ, som coachar medarbetarna som individer och team till utveckling.Dessutom har du hög servicekänsla och förmåga att representera din verksamhet utifrån ett affärsmässigt perspektiv.Eftersom vi arbetar löpande med denna rekrytering vill vi ha din intresseanmälan med CV snarast, dock senast 2010-02-14.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,