OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Vi är så glada att du har planer på att börja jobba hos oss. Här ger vi våra medarbetare möjlighet att utvecklas med en framtidstro och en Vi-känsla. Platsen Oskarshamns kommun är en varm oas i havsnära miljö med 32 mil kust och över 5000 öar. Vårt näringsliv är spännande, energiskt och det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med nu och i framtiden. Här är det nära till allt och lätt att leva ett gott liv.
ARBETSUPPGIFTER
Som hjälpmedelsassistent ansvarar du för att beställa hjälpmedel till förrådet, kontrollera kvaliteten på nyinköpta och rekonditionerade hjälpmedel, transportera hjälpmedel till och från patienter, montera eller byta ut hjälpmedel samt göra bedömning av när ett hjälpmedel ska kasseras eller reklameras. Vid enstaka tillfällen arbetar du på uppdrag eller delegering av legitimerad personal vilket bland annat innebär individuella träningar. Arbetet förutsätter att du klarar tung fysisk belastning samt att du har en god förmåga att hantera stress.
Hos oss på rehabenheten får du vara med att driva och utveckla arbetet tillsammans med övriga medarbetare som är sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, hjälpmedelsassistenter, hjälpmedelsreparatör samt syn- och hörselinstruktör. Vi är ett kreativt och engagerat team som stödjer och hjälper varandra. Vi är stolta över vår arbetsplats och har mycket roligt tillsammans Välkommen att bli vår kollega!
KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad undersköterska eller har en utbildning som motsvarar arbetsterapibiträde eller rehabassistent. Du har förutsättningar att klara ett fysiskt belastande arbete och har god förmåga att hantera stress. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska samt har en god datavana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av de datasystem som vi använder oss av inom Rehabenheten men framför allt att du har en vilja och ambition att lära dig dessa. Datasystemen är Treserva, Websesam, Sesam 2 och Proceedo.
Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och ett engagemang till att samverka med olika yrkeskategorier inom Hälso- och sjukvårdsenheten, ÄO och OF. Det är även viktigt att du är positiv till att medverka i kvalitetsutveckling av vår verksamhet. Du är en ödmjuk person med positiv grundsyn, du är pedagogiskt lagd och tycker om att dela med dig av dina kunskaper.
Körkort B är ett krav för att kunna utföra arbetet i kommunen.
Löpande rekrytering kommer att användas så välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Harriet Hveen Hugosson
0491-88 608
Martina Johansson
0491-76 47 83
Olof Svensson,
0491-88950
Britt Wyckman
0491-88927
Madelene Walett
0491-764629
Sektionschef Anne Borgenäs
0491-764772
SSR Helena Johansson
0491-88637
Vision Ann Holgersson
0491-76 46 43
Sektionschef Anne Borgernäs
0491-76 47 72.
Sektionschef Olof Svensson,
0491-88950