OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON håller på att skapa sitt nya nordiska huvudkontor i Malmö. Bygget pågår för fullt och inflyttning kommer att ske under Q2 2023. Programmet som styr skapandet av det nya kontoret kallas internt för One Team One House (OTOH). Programmet hanterar inte bara skapandet av ett nytt kontor. Det ska även driva förändring från ett mer traditionellt arbetssätt och kontor till ett aktivitetsbaserat arbetssätt och där kontoret som skapas ska stötta nya och framtida arbetssätt.
Förändringsresan kommer att påverka E.ON’s samtliga kontorsmedarbetare i Malmö (1500 personer). Förändringsresan har startat redan nu med en inledande pilot (120 deltagare) och kommer fram emot sommaren 2022 att påbörjas för samtliga chefer och medarbetare i Malmö. Programmet inkluderar även IT som ett viktigt stöd för implementeringen av ett aktivitetsbaserat arbetssätt nu och i framtiden.
Programmet behöver förbereda linjeorganisationen för att ta över förvaltningen och utvecklingen av det framtagna konceptet, säkerställa rätt paketering av tjänster samt debitering av kostnader. För att belysa alla nödvändiga områden kommer ett projekt sättas upp som ska utreda och ta fram en framtida förvaltningsorganisation både för det nya kontoret men även E.ONs övriga kontor i landet.
Vi söker därför en erfaren projektledare som kan styra upp ett projekt som ska utreda vad förvaltningsorganisationen ska innehålla för funktioner, tjänster och debitering. Erfarenheter från liknande uppdrag där företag implementerat aktivitetsbaserat arbetssätt och förändrat förvaltningsmodellen är meriterande.
Projektledaren ansvarar för att planera och genomföra aktiviteter som krävs för att nödvändiga områden belyses och behandlas. En intern projektgrupp kommer att tillsättas med kompetens inom RE, FM, ABW, IT, kommunikation samt programmet OTOH.
E,on tänker sig att projektet startas upp under januari och pågår under en intensiv period fram till sommaren 2022. Tanken är att vi fram till dess har tagit fram en tänkt förvaltningsorganisation, paketerat tjänster, tagit fram prissättning, omstrukturering av budgetmedel och kostnadsfördelning både för OTOH men även övriga REFM uppdraget på E.ON.
Att implementera framtagna strukturer sker under andra halvåret 2022 och blir ett annat projekt som ej omfattas av ovanstående beskrivning.
Vi erbjuder:
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.