Erfaren 2nd line supportspecialist till QD

Arbetsbeskrivning

För QD´s räkning söker nu Centric dig som har goda kunskaper inom IT, så som klienter, servrar, virtualisering, kommunikation och infrastruktur. Du ska ha erfarenhet av att hantera egna kunder inom dessa områden och har kapacitet att hantera eskaleringar från en service desk.

Som 2nd line-tekniker på QD ingår det att vara en naturlig eskalationspunkt där du förväntas ge en hög nivå på internsupport samt kunna dokumentera utförda lösningar på ett pedagogiskt sätt.

Arbetsuppgifter

- Ta emot och hantera 2:a linjeärenden
- Kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera dokumentation
- Ha ett tekniskt ansvar hos en/flera kunder
- Delta i förändringsprojekt hos kunder
- Beredskap
- Hålla i interna utbildningar

Din profil och kvalifikationen
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst 2 år, har erfarenhet av små till medelstora kundmiljöer samt har förmågan att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov.

Du är van vid processorienterat arbete samt kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du ett stort eget driv, stor IT-erfarenhet och självständighet, en välutvecklad kommunikativ förmåga och som älskar att ge service till interna och externa kunder.

Du har kunskap inom:
- MS Windows Server
- Office 365
- Virtualisering
- Kommunikation, nätverk och brandväggar
- Linux (grundkompetens)
- Processorienterat arbete
Meriterande:
- Kunskaper inom: VMware vSphere och Hyper-V
- Kunskap inom MS Exchange
- Kunskaper inom installationer av Wifi-lösningar
- ITIL-certifiering
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi behandlar alla ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag!
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Thomas Florentin på tfn: 0734-159352 eller thomas.florentin@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 2nd line, second line, service desk, service desk, konsult, Consultant, IT technician, data, QD, Stockholm.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 13 mars 2018

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024