Erfaren 2nd line tekniker

Arbetsbeskrivning

Som supporttekniker inom 2:nd line på Ascom är du en del av det team som ansvarar för att kritiska kommunikationssystem hos våra kunder fungerar. Att ett akutlarm vid t.ex. ett hjärtstopp på ett sjukhus fungerar blir din förtjänst, ditt jobb kan rädda liv! Ascoms larmlösningar används i system med upp till flera tusen användare som ställer stora krav på tillförlitlighet.
 
Arbetsbeskrivning  
Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk organisation och i en händelserik miljö! Ascom växer och behöver förstärka sitt team inom support och service och söker därför en kvalificerad supporttekniker inom 2:nd line, baserad i Göteborg eller Stockholm.  

I rollen ingår att ansvara för att avge tekniskt stöd och råd till våra interna och externa kunder vid installation, konfiguration och felanalys av våra kommunikations-, lokaliserings-, patientkallelse- och personskyddssystem. Samt att stötta vid installation och felsökning av applikationer, integrationer samt Windows Server 2012R2 installationer. Du behöver vara van att hantera komplexa stödförfrågningar, med beaktande av respektive parts SLA. På sikt kan du komma att ingå även i beredskapsgruppen som säkerställer snabba insatser vid driftstörningar.  
 
Tjänsten kan tillsättas både i Göteborg eller Stockholm beroende på vart du befinner dig. Tjänsten innefattar också en mindre mängd resor.  
 
Kvalifikationer  
I denna spännande roll bör du ha ett starkt eget driv, en vilja att utvecklas och tillsammans med teamet lösa problem och utarbeta kreativa lösningar. Då du i rollen har många kontaktytor är det viktigt att du har en social förmånga och har en bra känsla för god service. Det är också viktigt att du sätter värde på kvalitet och har förmågan att arbeta självständigt. 
 
Bakgrund är lämpligen högskole-/civilingenjör inom data, telekom, elektronik men relevant praktisk erfarenhet värderas också högt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tele- och nätverksuppbyggnad som TCP/IP, VoIP, VoWiFi och databaser samt goda kunskaper om nätverkshårdvara. Då kommunikation är viktigt har du goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Goda kunskaper i konfigurering av virtuell servermiljö/Microsoft är meriterande. B-körkort är ett krav.  
Jobba hos Ascom  
Vi erbjuder en öppen och internationell miljö där personligt initiativ både förväntas och uppskattas. Vi tar ansvar för vad vi gör, är innovativa, engagerade och bidrar till hela företaget – ”Vi är Ascom "- är kärnan. Viktiga aspekter är att respektera varandra, både som individer och som team, att utmana och leverera, vara närvarande och transparent. Ascom är ett företag där du kommer att kunna engagera dig inom alla delar av värdeflödet, från utveckling till försäljning, tillverkning, leverans och service. Om du vågar och tycker det är viktigt att göra ditt allra bästa och därigenom göra en riktig skillnad i din arbetsdag är du förmodligen en av oss. Se mer på: www.ascom.com  
 
Ansökan  
Har du några frågor kring tjänsten kontakta Niclas Holmblad, Manager Service Business, 031-559481. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.
 
Sista ansökningsdag är 20.e oktober.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Hjälmered
+46 703 89 70 07
Klara Franson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ascom Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Dagtid, mån-fre Fast anställning
  • Publicerat: 19 september 2017

Besöksadress

Lindholmspiren 9
None

Postadress

Lindholmspiren 9
Göteborg, 41756

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024