OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven individ med starkt intresse för sälj och affärsmöjligheter? Nu söker vi dig som kommer bli första AM i Stockholm för Specsavers och spela en nyckelroll i bolaget och vara ansiktet utåt. Bli del av en inspirerande arbetsmiljö och skicka in din ansöka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Specsavers är världens största privatägda optikerkedja, med över 40 000 anställda och butiker i elva länder. I Sverige stöttas våra 121 butiker av ett dedikerat team på supportkontoret i Göteborg. Vi strävar varje dag efter att erbjuda bättre syn och ögonhälsa till över 38 miljoner kunder världen över. Specsavers är stolt över att vara utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work.
Vi erbjuder ett spännande konsultuppdrag med möjlighet till överrekytering. Du kommer att vara en viktig del av vårt team i Stockholm, bestående av åtta personer, och arbeta nära våra butiker samt B2B-avdelningen i Göteborg. Heltidstjänst på vardagar med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta både på kontoret och på distans.
Ditt kontor kommer utgå från Karlaplan i Stockholm. Som Account Manager kommer du främst sälja bildskärmsglasögon och skyddsglasögon inom B2B.
Du erbjuds
- Ett utmanande jobb med möjligheter till personlig utveckling!
- En arbetsplats med fantastiska kollegor!
- En spännande och utvecklande arbetsmiljö
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Nykundsbearbetning – Bearbeta företagskunder upp till 200 anställda i stockholmsregionen. Mötesbokning och nykundsmöten ute hos kunderna.
* Säljadministration – Registrering av aktiviteter i CRM system, uppläggning av nya företagskunder samt avtalsregistrering.
* Kundvård - Uppföljningsmöten med befintliga kunder för att bygga starkare relation samt hitta nya möjligheter.
* Support - Svara på samtal/mail från nya och befintliga kunder.
* Nätverka – Knyta kontakter på olika mässor, nätverk och forum.
* Prospektering
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års erfarenhet av B2B försäljning. Gärna som Acccount Manger eller liknande sedan tidigare.
- Har god datorvana
- Har körkort och tillgång till bil
- Är en relationsskapande person med ett tydligt driv att skapa affärsmöjligheter
- Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Produktkunskap
- Erfarenhet av att arbeta i CRMsystem
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker en engagerad individ som är självgående och självmotiverad, med förmågan att vara prestigelös i sitt tillvägagångssätt. Du bör vara kommunikativ, bekväm både via telefon, mail och i personliga möten. Din affärs- och serviceinriktade inställning bör vara tydlig, och du bör vara driven av såväl försäljning som att uppfylla deadlines. Kreativitet och lösningsorientering sitter i ryggraden och gör dig till en utmärkt Account Manager. Om du känner igen dig i dessa egenskaper och är redo att anta utmaningen, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team!
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231