Erfaren administrativ assistent till Område barn- och ungdomsmedicin

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi, personal eller andra serviceroller? Tycker du om att finnas i en händelserik och omväxlande vardag? Ser du möjligheter i förändringar och anpassar dig snabbt efter nya förutsättningar?

Stämmer beskrivningen in på dig? Då ska du söka jobbet som administrativ assistent, i nära samarbete med enhetscheferna vid Område barn- och ungdomsmedicin på Östersunds sjukhus, som vi kan erbjuda då vi utökar vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Område barn- och ungdomsmedicin består av neonatalavdelning, barnmottagning och barnavdelning. Även barndagvård och lekterapi tillhör vår verksamhet. Vi erbjuder akut- och specialiserad vård till barn och ungdomar från det att de är nyfödda tills dess att de fyller 18 år.

Här arbetar du tillsammans med kollegor från många olika yrken i en trivsam miljö anpassad till barnens och föräldrarnas behov. Vårt arbetsklimat utmärks av samarbete, professionalism och ett stort engagemang för att utveckla barnsjukvården. I år arrangerade vi t.ex. den nationella Barnveckan för Sveriges barnsjuksköterskor och barnläkare med över 900 deltagare!

Region Jämtland Härjedalen ska vara en region att längta till och växa i. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för en god utveckling inom näringsliv, kultur och utbildning och för att skapa en region som invånarna kan trivas och må bra i. Vår uppgift är även att ge sjuk- och tandvård till de som behöver och arbeta med förebyggande insatser för att hjälpa våra medborgare att hålla sig friska.

Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakligen kommer du att arbeta med personal- och ekonomiuppgifter vad gäller bemanning, schemaläggning, frånvaroregistrering, semesterplanering, statistik, fakturahantering samt arbetsuppgifter rörande anställningsavtal, tjänstgöringsintyg, protokollsskrivning samt olika registrerings- och kontrolluppgifter. Din roll kommer att vara allsidig och serviceinriktad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som administratör med några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna med vana från arbete i offentlig verksamhet. Du har utbildning på lägst gymnasienivå, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetet kräver god datorvana. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i och vana av att arbeta i Officepaketet, vårt personaladministrativa system Heroma, vår fakturaportal i Raindance och Medinet Schema. Eftersom arbetet innehåller bemanningsuppdrag ser vi det som en stor fördel, men inte ett krav, om du har kunskap och erfarenhet av våra avtal. Körkort B är önskvärt.

Du trivs med att arbeta serviceinriktat, har lätt för att samarbeta med andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du är ansvarsfull, strukturerad, flexibel och har en god förmåga att prioritera liksom att ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ingela Svedlund
063-15 36 59
Enhetschef Annalena Joelsson
063-15 38 42
T.f. områdeschef Lars Westergren
063-15 30 00

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024