OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/
Om Lunds tingsrätt
Lunds tingsrätt är en domstol med cirka 90 medarbetare.
Tingsrätten är indelad i en brottmålsenhet, två tvistemålsenheter och en enhet för support och säkerhet. Vi arbetar aktivt med att vara en öppen och nytänkande arbetsplats med engagerade medarbetare. Tingsrätten är belägen centralt i Lund med närhet till allmänna kommunikationer
Vi söker nu en ny kollega till enheten för support och säkerhet
Arbetet innebär
Som administratör hos oss ingår du i en grupp med olika kompetenser inom bl.a. ekonomi, lön och HR som arbetar brett med att stödja verksamheten och ledningen för domstolen i alla förekommande administrativa och praktiska frågor. Du kommer bl.a. att arbeta med de inledande delarna av löneprocessen såsom attest och kontroll att rapporterade lönehändelser följer gällande lagar och avtal. I tjänsten ingår också viss personaladministration, diarieföring samt uppdatering av information på domstolens externa hemsida såväl som på intranätet. I tjänsten ingår även viss ekonomiadministration såsom hantering av fakturor och rese- och utläggsräkningar.
Vi söker dig som
Du har stor erfarenhet av administrativt arbete samt mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska. Du har avslutad gymnasieutbildning samt en eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom administration och lön alternativt annan erfarenhet eller utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Erfarenhet av arbete på domstol, särskilt av administrativt arbete, kan vara meriterande.
I din roll kommer du bl.a. att arbeta med löneadministration varför vi ser att du som person är noggrann, har sinne för ordning och reda samt har hög integritet. Tidigare erfarenhet av löneadministration och förståelse för lönehanteringsprocessen är meriterande.
Du ser vad som behöver göras, är självständig och tycker om att ta ansvar. Du är flexibel och anpassar dig efter situationen samt kan hantera flera uppgifter parallellt. Du drivs av att ge god service och strävar efter att arbeta effektivt. I ditt arbete ingår det att tillsammans med kollegor utveckla och förbättra de administrativa processerna vid domstolen. Du har en mycket god samarbetsförmåga.
Sveriges domstolar kommer inom kort att driftsätta ett nytt HR- och lönesystem och vi ser att du får en central roll i införandet vid vår domstol. Det är därför viktigt att du har ett intresse för IT och digitalisering av administrativa processer. Du är en van användare av olika digitala system och program såsom t ex Word, Power Point och Excel, då dessa är en självklar del av vårt dagliga arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Till ansökan ska bifogas aktuella betyg och intyg.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.