Erfaren administratör? Se hit! Meriterande uppdrag på betydande myndighet

Erfaren administratör? Se hit! Meriterande uppdrag på betydande myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör som trivs med ett stödjande och samordnande arbete, i ett tidvis högt tempo och med många kontaktytor? Drivs du av en vilja att hjälpa andra och har förmågan att kunna samarbeta med olika typer av människor? I så fall kan vi erbjuda ett fint uppdrag till dig, på en myndighet som arbetar för en bättre välfärd och minskad fattigdom. Här finns goda möjligheter till personlig utveckling och det blir en fin merit på ditt CV!
Om tjänsten
Vi på Perido hjälper vår kund att hitta en vass Administratör till ett spännande uppdrag med varierade uppgifter. Kunden i fråga är en statlig myndighet som arbetar med bistånd och som skapar förutsättningar till förändring för människor som lever i fattigdom och förtryck. Kontoret är centralt beläget i Stockholm, med gångavstånd till tunnelbana, lummiga parker och mysiga lunchrestauranger.
Dina arbetsuppgifter
Som Administratör i det här uppdraget kommer du att ha en viktig roll med mycket ansvar. Du ser till att allt rullar på genom att vara en samordnande spindel i nätet mellan olika avdelningar. Dina uppgifter kommer bl.a. innefatta:
Ett generellt ansvar för avdelningens/enhetens administration, inklusive hantering av digitala verktyg såsom Zoom, Teams, Menti, Miro m fl.
Ett särskilt administrativt stöd till framför allt avdelningschef/enhetschef och i viss mån biträdande avdelningschef, inklusive kalender- och resehantering.
Arbete som kontaktperson gentemot generaldirektörens stab, samt administrativ samordning av underlag till myndighetens ledning.
Att administrera olika möten och konferenser, inklusive eventuella avrop från ramavtal.
Stötta upp vid rekryteringar, praktisk introduktion av nyanställda och hjälp vid avslut av anställning.
Stöttning till medarbetare vad gäller ärende- och dokumenthantering samt ansvar för löpande ekonomiadministration och hantering av fakturor kopplat till förvaltningsanslaget för enheten ’Avdelningsledningen’.
Vara avdelningens/enhetens kontaktperson gentemot IT, inklusive hantera IT-beställningar och felanmälningar. Uppdatera och kvalitetssäkra avdelningens/enhetens information på intranätet och i förekommande fall på myndighetens hemsida

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i den här rollen så behöver du ha god social kompetens, vara utåtriktad och trivas med samarbete samt en genuin vilja att hjälpa andra. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och kan lösa problem med god kvalité, både självständigt och tillsammans med kollegorna. Du har en god förmåga att prioritera, planera och organisera dina uppgifter effektivt – inklusive att sätta upp och hålla tidsramar, samt dokumentera arbetet – även under perioder med högre belastning. Med hög arbetsmoral och noggrannhet vill du alltid leverera med hög kvalité. Slutligen tror vi att du är trygg i din kompetens, självgående och blir motiverad när du ser resultat.
Vill du vara med och sprida positiv energi och bidra med arbetsglädje på en gemytlig verksamhet? Tveka inte mer, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst 3 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
Erfarenhet av kommunikationsarbete samt förmåga att förmedla information muntligt och skriftlig på ett tydligt sätt
Erfarenhet av att skriva protokoll
Mycket god IT-vana och förmåga att arbeta med Office-paketet samt olika administrativa system
Mycket lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
Erfarenhet av att hantera digitala verktyg såsom Zoom, Teams, Menti, Miro m fl.
Erfarenhet av upphandlingar och avrop från ramavtal

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32526 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024