OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kraftnät söker en erfaren administratör som ska assistera ledningen för en ny nordisk funktion. En perfekt roll för dig som gillar att koordinera och samordna komplexa projekt! Detta är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta den 01-dec-2021 och förväntas pågå till och med 31-dec-2023
Om rollen
Svenska Kraftnät söker en erfaren administratör/koordinator som ska assistera ledningen för en ny nordisk funktion som ska leverera marknadstjänster till de nordiska transmissionsnätsägarna. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra initiativ inom det övergripande programmet Nordic Balancing Model (NBM).
Du kommer att stödja CSP manager och dennes ledning med planering, uppföljning och kommunikation. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera styrgruppsmöten, att upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till medarbetare och intressenter, samt att upprätthålla övriga rutiner avseende rapportering och uppföljning. En viktig del består också i att upprätta processer och rutiner för dokumentation och arkivering, samt för effektiv inhämtning och distribuering av information. Du rapporterar till CSP manager och förväntas spela en viktig roll i funktionens effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom funktionen och till externa intressenter
- Administrera interna och externa styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till medarbetare och intressenter
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för funktionens räkning
- Etablera och förbättra relevanta processer om och när påkallat
Placering: Svenska kraftnäts lokaler i Sundbyberg. Resor kan förekomma (in- och utrikes)
Period: 01-dec-2021 - 31-dec-2023
Omfattning: heltid
Om dig
Vi ser att du har minst tre års erfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projekt-administratör eller annan motsvarande roll. Du är förtrogen med praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning. Vidare besitter du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Utöver detta har du erfarenhet av energibranschen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig verksamhet och tidigare arbetat med komplexa internationella program/projekt. Det är en plus om du även har erfarenhet av att kommunicera tekniskt och ekonomiskt komplexa frågor, företrädesvis rörande elmarknad.
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00.
Vi ser fram emot din ansökan