Erfaren administratör sökes till läkemedelsbranschen

Erfaren administratör sökes till läkemedelsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker nu en erfaren administratör till vår kund i Boländerna. Företaget är verksamma inom life-science och just den här avdelningen består av ca 100 medarbetare som jobbar med forskning och utveckling. En stor del av medarbetarna är kemister som ansvarar för att ta fram nya produkter som används av läkemedelsindustrin för att tillverka bioläkemedel, t.ex. vacciner och antikroppar.

Detta är ett bemanningsuppdrag. Du kommer alltså att vara anställd av Lernia men jobbar hos kunden.

Arbetsuppgifter

Rollen går ut på att stötta både avdelningens medarbetare, sektionschefer och avdelningschef med administrativa uppgifter. Personen rapporterar till avdelningschefen och sitter med i ledningsgruppen.

Exempel på administrativa uppgifter:

• Skriva inköpsordrar för konsultintag samt godsmotta på månadsbasis. Förlänga konsultuppdrag enligt ök.
• Hantera avdelningens Capex-inköp (större investeringar), hålla Capex filen uppdaterad, göra beställningar, godsmotta. Vara kontaktperson mot finans.
• Stötta sektionscheferna med lokalfrågor, introduktion av ny personal.
• Ansvara för mailutskick av information till avdelningen och R&D
• Vara super-user på olika datasystem och workflows.
• Vara med och testa och ge feedback på nya workflows/IT-system.
• Boka resor och hjälpa till med reseräkningar.
• Fakturahantering

Formell kompetens

• Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi
• Erfarenhet av administrativt arbete i stora och komplexa organisationer
• Flytande svenska och engelska i tal och skift
• Mycket god datavana
• Goda kunskaper i Excel

Personliga egenskaper

Du är strukturerad och noggrann, med en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter och ta dig till dig nya IT-system. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra samt har en hög arbetsmoral.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Uppsala

Uppdrag 1 april 2021 - 31 mars 2022 (med goda chanser till förlängning för rätt person)

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer bra in på dig.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024