OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör med några års erfarenhet med intresse för digitalt arbetssätt? Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet, service och nya lösningar.
Förvaltningsenheten är en enhet på Rättsavdelningen och har ca 20 medarbetare. Vi utför kansligöromål åt flera nämnder, bl.a. Statens överklagandenämnd och Skiljenämnden i vissa trygghetsfrågor. Statens överklagandenämnd är en myndighet som i huvudsak prövar överklaganden av statliga myndigheters anställningsbeslut. Skiljenämnden prövar beslut som gäller ersättning för arbetsskador.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker en person som i första hand är ett administrativt stöd till handläggarna, nämndernas ledamöter i Statens överklagandenämnd och Skiljenämnden i vissa trygghetsfrågor.
Arbetsuppgifterna innebär ett ansvar för att bl.a. registrera uppgifter i ärenden, sköta skriftväxling, bevaka frister, ha kontakt med nämndens ledamöter, schemalägga sammanträden samt kommunicera handlingar på uppdrag av handläggarna. Du kommer också att förbereda utskick till nämndsammanträden, förbereda och expediera protokoll och beslut samt godkänna fakturor och reseräkningar. Även utlämnande av allmänna handlingar ingår i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
Du ska
• ha minst gymnasieutbildning
• ha fem års aktuell dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom statlig förvaltning
• ha mycket goda kunskaper i svenska språket samt en god språkbehandling
• ha erfarenhet av och intresse för ett digitalt arbetssätt.
Du bör
• ha erfarenhet av arbete på domstol, gärna som domstolshandläggare, eller
• ha genomfört paralegalutbildning.
Personliga egenskaper
Du ska ha god förmåga att strukturera och planera ditt administrativa arbete, vara lösningsorienterad och arbeta självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten.
Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt via telefon och e-post krävs det att du är social och serviceinriktad.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 8 april 2018. Ange dnr 222-3388-18.
Kontaktpersoner
Anette Schierbeck, enhetschef Förvaltningsenheten, telefon 08-700 08 92
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26