Erfaren Administratör till Myndighet i Göteborg

Erfaren Administratör till Myndighet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till myndighet i Göteborg.
Start: Enligt Ö.K men gärna omgående
Uppdragets längd: Minst 30 månader med chans till förlängning
Arbetet är heltid och kommer att utföras kontorstider på myndighetens kontor i Göteborg.


Mer om tjänsten
Myndigheten har behov att stötta upp och avlasta projektledningen i administrativa uppgifter.
Detta innebär följande arbetsuppgifter:

• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna möten och konferenser
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. (Samrådshandlingar/kommunikation)
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar och diagram (Hantering samråd/remissvar)
• sammanställningar och kategorisering av relativt omfattande dokument, underlag och data (samråds- och granskningsyttrande)
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• utföra reseplanering, boka konferenser
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• projektplanering och uppföljning av projekt
• skriva protokoll och andra dokument inklusive rapporter efter anvisningar om sakinnehåll.
• granskning och korrekturläsning



Din profil
Vi söker dig som har gymnasium eller likvärdig utbildning. Du har minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent.
Vidare har du:
• goda kunskaper om programmen MS Office, specifikt Excel
• har arbetat aktivt med MS Office, specifikt Excel i minst ett år
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska; tala, läsa och skriva

Som person är du service- och teamorienterad, har lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra. Du har god förmåga att självständigt utföra arbete effektivt samt god förmåga att arbeta strukturerat med större datamängder. Vidare är du mycket duktig på att kommunicera


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera kort svarstid. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 augusti 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024