OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör med några års erfarenhet med intresse för digitalt arbetssätt? Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet, service och nya lösningar.
Förvaltningsenheten är en enhet på Rättsavdelningen och har ca 15 medarbetare. Vi utför kansligöromål åt flera nämnder, bl.a. Statens överklagandenämnd och Skiljenämnden i vissa trygghetsfrågor. Statens överklagandenämnd är en myndighet som i huvudsak prövar överklaganden av statliga myndigheters anställningsbeslut. Skiljenämnden prövar beslut som gäller ersättning för arbetsskador.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker en eller flera personer som i första hand är ett administrativt stöd till handläggarna och till nämndernas ledamöter.
Arbetsuppgifterna innebär ett ansvar för att bl.a. svara på frågor per telefon och e-post, diarieföra handlingar i ärenden, sköta skriftväxling, bevaka frister, ha kontakt med nämndens ledamöter, schemalägga sammanträden samt kommunicera handlingar på uppdrag av handläggarna. Du kommer också att förbereda utskick till nämndsammanträden, expediera beslut samt godkänna fakturor och reseräkningar. I arbetsuppgifterna ingår utlämnande av allmänna handlingar.
Även andra administrativa uppgifter kan vara aktuella för denna tjänst.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• minst gymnasieutbildning
• två års aktuell dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom statlig förvaltning
• mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
• erfarenhet av och intresse för ett digitalt arbetssätt
• goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande med:
• erfarenhet av arbete på domstol, gärna som domstolshandläggare
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina
Personliga egenskaper
Du ska ha god förmåga att strukturera och planera ditt administrativa arbete, vara lösningsorienterad och arbeta självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten.
Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt via telefon och e-post krävs det att du är social och serviceinriktad.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 17 september 2021.
Kontaktpersoner
Anette Schierbeck, enhetschef Förvaltningsenheten, telefon 08-700 08 92
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26