Erfaren Administratör till Statens inköpscentral i Stockholm

Erfaren Administratör till Statens inköpscentral i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till Statens Inköpscentral som är en avdelning inom kammarkollegiet. De ansvarar för upphandling och förvaltning av de statliga ramavtalen. Arbetet är heltid och förväntas starta så snart som möjligt och sträcker sig 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd som konsult hos oss på Poolia men arbetar på plats hos kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som administratör så kommer du att sto¨dja medarbetare och chefen pa° enheten med administrativa uppgifter. Detta innefattar tex. bokningar av mo¨ten, konferenser och resor, utskick av brev och meddelande, skriva mötesprotokoll och noteringar samt samordning av olika förekommande aktiviteter pa° enheten. Du kommer att hja¨lpa till med planering och genomfo¨rande av ramavtalsseminarier och leveranto¨rs- och avropadagar. Du kommer även hjälpa till med uppdatering av ramavtalens pris- och produktlistor samt viss avtalsadministration i upphandlingssystemet TendSign.

Vidare kan tjänsten innebära:
• Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
• Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• Projektplanering och uppföljning av projekt
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.


Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent. Vi ser att du har erfarenhet av administration kring inko¨p eller upphandling. T.ex. bevakning och uppdatering av avtal, kontroll och uppdatering av produkt- och prislistor. Du har tidigare arbetet i TendSign eller liknande system. Du har mycket goda kunskaper i MS Office. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Som person är du samarbetsinriktad, kommunikativ och prestigelo¨s. Du tycker om struktur och ordning samt har fo¨rma°gan att sa¨tta dig in i nya fra°gor snabbt. Vidare gillar du att ta till dig ann nya arbetsuppgifter och har vana att arbeta sja¨lvsta¨ndigt i nya systemsto¨d.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2023
  • Ansök senast: 13 juli 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024