OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm/Remote
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 60-80%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden har startat en förändringsresa för att förflytta sig mot ett mer lättrörligt arbetssätt där IT och verksamhet jobbar tätt tillsammans, Kunden har gemensamma prioriteringar och går från projektteam till produktteam. Ett antal agila piloter är genomförda med mycket bra resultat och nu är det dags att bredda den agila transformationen. Initiativet att bredda den agila transformationen hos Kunden kommer genomföras av ett team bestående av 2-4 agila förändringsledare som arbetar nära Kundens chefer och ledare.
Initialt ser Kunden att följande behöver göras:
- Nulägesanalys för att förstå utmaningar och nuvarande organisation
- Tillsammans med Kunden ta fram en målbild
- Ta fram en plan för transformation mot agil organisation och nya arbetssätt
- Införa agila arbetssätt
- Aktivt stötta i den agila transformationen
- Det finns idag olika grad av kunskap och upplevelse kring agila arbetssätt varför utbildning och inspiration är en viktig del i uppdraget
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Kunskapskrav:
- Agilt ledarskap.
- Agilt förändringsledarskap.
Obligatoriska krav:
- Har 10+ års erfarenhet som konsult inom området.
- Driva agila transformationer med fokus på IT, erfarenhet från flera större organisationer/företag
- Erfarenhet att coacha team, ledare och chefer
- Förmåga att inspirera
- Svenska, tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Gärna erfarenhet från tågbranchen.
- Aktivt kunna stötta i den agila transformationen
Önskemål om personliga egenskaper:
- Prestigelös
- Mycket god kommunikatör
- Hög förmåga att kunna arbeta självständigt och i team
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström