OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Flexlife Konsulting är en del av Tranpenad koncernen. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena kontor & ekonomi, sälj & marknad samt logistik. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan och Jönköping. Vi på Flexlife Konsulting är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.
Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!
Om tjänsten
Vi söker nu en arbetsledare för vår kund som jobbar med tredjepartslogistik. Du kommer att ansvara för lagerproduktionsverksamheten gällande några kunder. Du ansvarar för att leda ditt arbetslag på lagret i den dagliga verksamheten mot uppsatta mål, både tidsmässiga och ekonomiska. Du jobbar nära teamledare och rapporterar direkt till den operativa chefen. Du jobbar med att säkerställa hög kvalité samt skapa god relation med kunden och arbetar serviceinriktat med deras intresse i fokus. Tillsammans med kunden kan du på en operativ nivå skapa förbättringsåtgärder kring lager och transporter samt aktivt jobba med utvecklingsarbete. Du kommer jobba enligt 5S som är en viktig del inom Lean och löpande jobba mot produktivitetsmål och uppföljning.
Du kommer ha personalansvar för ca 20 medarbetare i produktionen. Du ser till att avropa personal via bemanning, tidsrapporterar samt motiverar och håller utvecklingssamtal med dina medarbetare. Du håller informationsmöten samt säkerställer att arbetet sker enligt det arbetsmiljöansvar som åligger dig.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning inom logistikområdet. Du har goda ledaregenskaper och erfarenhet av framgångsrik arbetsledning. Du är van att arbeta med logistikplanering, har en hög kvalitetsmedvetenhet samt god förmåga att förstå kunders krav och omsätta dem i verksamheten. Såväl din administrativa som analytiska förmåga är god.
Som person är du social och en mycket god kommunikatör. Du är lyhörd och har stort kundfokus. Du kan engagera och motivera dina medarbetare så att det på ett effektivt sätt når de uppsatta målen. Du föregår med gott exempel i det dagliga arbetet och är handlingskraftig, målinriktad och en lojal och rättvis ledare. Du har god systemförståelse och har lätt för att ta till dig nya system. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Arbetstider och övriga villkor
Ort: Härryda
Omfattning: Heltid, dagtid
Lön: Marknadsmässig
Tillträde: Omgående
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
0704-204421
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
Sara Wilck
Jan Hagström
0704-202530