OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta som arkivarie och förstår vad rollen innebär utan och innan?
Är du strukturerad, har erfarenhet av informationsvärdering och trivs med digital arkivering? Då är vi övertygade om att du kommer passa perfekt för det här uppdraget! Läs mer!
Om tjänsten
Vi söker nu en arkivarie till ett kort uppdrag hos vår kund, en myndighet med vård- och omsorgsansvar.
Dina arbetsuppgifter
Fokus i denna tjänst kommer vara på att utreda vilken information och vilka handlingar som kan rensas/gallras i ett verksamhetssystem som kommer tas i bruk under 2021. Vid behov kommer du även behöva ta fram en gallringsframställan.
Dina egenskaper
Vi söker dig vars högsta prioritet är att arbeta strukturerat, vara noggrann och att ta ansvar för ditt arbete. Du är en skicklig och van arkivarie som stimuleras av att planera och organisera bland dina uppgifter. Vi ser att du är självgående med skinn på näsan och snabbt kan sätta in dig i dina nya arbetsuppgifter efter en kortare upplärning. För dig är det viktigt att arbetet utförs korrekt och att allting är i sin ordning!
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Relevant eftergymnasial utbildning/kurser
· Arbetslivserfarenhet som arkivarie
· Erfarenhet av informationsvärdering
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
· Erfarenhet av e-arkiv
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 4 veckor. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31850 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.