Erfaren B2B Agent till Samsung i Kista med start omgående!

Erfaren B2B Agent till Samsung i Kista med start omgående!

Arbetsbeskrivning

I rollen som B2B Support Agent välkomnas du till Samsungs nordiska team där alla jobbar mot samma mål -att leverera en kundupplevelse i världsklass! Med kunden i fokus jobbar du med att felsöka och stödja varje enskild kund gällande Samsungs produkter så som värmepumpar, datorskärmar och programvara. Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet från teknisk support sedan tidigare och vill axla en roll med stort personligt ansvar. Detta är initialt ett års konsultuppdrag via The Wofi med goda chanser till förlängning, start ASAP.



Primära arbetsuppgifter:

- Stötta och ansvara för utbildning till nya och befintliga B2B-agenter.
- Övervaka och distribuera arbetet med hög belastning tillsammans med CC manager.
- Ta emot och hantera inkommande ärenden från företagskunder via mail och telefon.
- Utföra teknisk felsökning och boka servicebeställningar samt följa upp dessa.
- Agera som ett filter mellan teamet och ledningen när det gäller frågor om det dagliga arbetet.
- Följa upp servicereparationer med servicepartner via mail och telefon.
- Ringa utgående samtal där du följer upp kundupplevelsen.


Passande profil:

- Mycket goda kunskaper av att använda datorn som arbetsverktyg och kan enkelt navigera mellan olika system.
- Vana av att jobba med Outlook, Word och Excel.
- Cirka 5 års erfarenhet från en teknisk supportroll per telefon.
- Du talar och skriver flytande på svenska och engelska. Kan du ett till av de nordiska språken ses det som starkt meriterande.
- Vill vara en bra förebild för teamet och bidrar med positiv energi.
- Prestigelös och inte rädd för att ta i där det behövs.
- Har en positiv inställning till Samsungs produkter.



Praktisk information

Start: Omgående
Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag på ett år med start ASAP.
Placering: Kista

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Moa på telefonnummer 079 313 60 10 eller via mejl Moa@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 11 juli 2020

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024