OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst tre års erfarenhet i rollen som barnsekreterare inom familjevården för ett uppdrag hos en kommun i Stockholms län. Uppdraget startar i början av februari och pågår under våren. Omfattning; 50%. Krav är att du ska ha minst 3 års erfarenhet av arbete inom området familjevård. Du ska vara trygg och självgående i dina arbetsuppgifter samt ha god samarbetsförmåga. Viktigt för rollen är att du ska ha lätt för att kommunicera med barn och kunna ta dig an mer komplexa ärenden. Meriterande är att ha god kännedom av verksamhetssystemet Combine, inneha Källvestensutbildning och utbildning i Signs of Safety. Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen. B-körkort är ett krav.
Är du inom området och tillgänglig under perioden? Tag chansen och ansök uppdraget redan idag!
Arbetsuppgifter
I rollen som barnsekreterare kommer du att arbeta med placerade barn och ungdomar i familjehem och jourhem. U arbetet ingår att göra besök hos de placerade barnen och stor del av arbetet innefattar samverkan med barnens närmaste nätverk. Du kommer att följa upp, skriva överväganden, utföra hemtagningsutredningar, vårdnadsöveflytt och andra sedvanliga arbetsuppgifter inom familjehemsvården.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Bergvall Henriksson
08-120 281 23
Lena Bergvall Henriksson
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Anders Tegner
08-120 281 21
Ida Gustafsson
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Felicia Davidsson
08-85 54 60
Anders Tegner
08-85 5460