OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfaren bemanningsadministratör, Röntgenkliniken Linköping
På Röntgenkliniken Universitetssjukhuset i Linköping arbetar cirka 220 personer från följande yrkeskategorier; läkare, röntgensjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer och personal inom odontologisk röntgen.
Verksamhetens organisation består av sex enheter med följande modaliteter; CT, MR, PET/CT, Ultraljud, angio/intervention samt konventionell röntgen. En stor del av vår verksamhet är akut och vår akutröntgenverksamhet ligger i direkt anslutning till akutmottagningen. Universitetssjukhuset är bland annat centrum för trauma, neurokirurgi och leverkirurgi. Vi bedriver utöver den kliniska verksamheten, både utveckling och forskning tillsammans med forskningsenheten Centrum för medicinsk bildvetenskap och visualisering (CMIV).
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren administratör/undersköterska/vårdadministratör till Röntgenkliniken på US.
Som bemanningsadministratör på kliniken arbetar du med alla typer av uppgifter som berör bemanning. Arbetsuppgifterna innefattar daglig styrning av resurser, schemaläggning, kort- och långsiktig resursplanering samt administration i lönehanteringssystemet.
Du kommer att vara en del i en arbetsgrupp som gemensamt ansvarar för bemanningsuppdraget. Gruppen arbetar i team med samtliga yrkeskategorier och i nära samarbete med klinikens enhetschefer.
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet till vidareutveckling och delaktighet i förbättringsarbeten. Du får möjlighet att ta ansvar, ta egna initiativ och arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. En individuell introduktion kommer att erbjudas så att den passar dig.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad administratör/undersköterska/vårdadministratör och har erfarenhet av administrativt arbete. God datavana och erfarenhet av samordning/bemanning är ett krav. Tidigare arbete i personaladministrativa IT-stöd som Heroma och Tessa är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt.
Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående, positiv och har vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är kommunikativ, kan hantera stressiga situationer och har en god samarbetsförmåga. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är huvudsakligen dagtid, vardagar.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Anna Vesterlund, 010-103 92 46 eller
Enhetschef Jennie Thunberg, 010-103 19 36
Facklig företrädare för Kommunal är
Elisabeth Nordh, 010-103 27 75 eller
Malin Sjöström Östensson, 010-103 27 75
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.