OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Röntgenkliniken i Linköping är en högspecialiserad klinik med hög utvecklingstakt.
Kliniken genomför årligen cirka 180 000 röntgenundersökningar och interventionella åtgärder genom såväl traditionell slätröntgen som ultraljud, datortomografi (DT), magnetresonanstomografi (MR), genomlysning och nuklearmedicin (PET/CT).
Att kliniken är en del av ett universitetssjukhus speglas tydligt i uppdraget där forskning och utbildning är en naturlig del av verksamheten och det tvärvetenskapliga forskningscentrumet Centrum för medicinsk bildvetenskap och visualisering (CMIV) återfinns i direkt anslutning till kliniken. Kliniken har cirka 230 medarbetare innefattandes bland annat radiologer, röntgensjuksköterskor, undersköterskor och vårdadministratörer.
Arbetsbeskrivning
Vi söker erfaren bemanningsadministratör/schemaläggare till röntgenkliniken på US.
Som bemanningsadministratör på kliniken arbetar du med alla typer av uppgifter som berör bemanning. Arbetsuppgifterna innefattar daglig styrning av resurser, schemaläggning, kort- och långsiktig resursplanering samt administration i lönehanteringssystemet.
Du kommer att vara en del i en arbetsgrupp som gemensamt ansvarar för bemanningsuppdraget. Gruppen arbetar i team med samtliga yrkeskategorier och i nära samarbete med klinikens enhetschefer.
Vi erbjuder - En central och viktig roll i vår verksamhet med stora möjligheter att utveckla din funktion och klinikens administrativa processer kring schemaläggning och planering.
Utbildning och erfarenhet
Du har erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering och schemaläggning. Det är meriterande om du tidigare arbetat som administratör i schemaläggnings- och lönehanteringssystemen Tessa och Heroma. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående, positiv och har vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är
kommunikativ, kan hantera stressiga situationer och har en god samarbetsförmåga. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet.
Du är empatisk som person och har en förmåga att skilja på det personliga och det professionella i dina relationer.
Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.
Ansökan och anställning
Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.