OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Röntgenkliniken i Norrköping är en av Sveriges modernaste röntgenkliniker och utför varje år cirka 90 000 röntgenundersökningar på patienter från främst östra delen av Östergötland.
Kliniken tillämpar såväl traditionell slätröntgen som ultraljud, datatomografi (DT), magnet-resonans-tomografi (MRT) och genomlysning. Kliniken är i ständig utveckling och här bedrivs även undervisning och forskning. Kliniken har totalt cirka 100 medarbetare innefattandes läkare, röntgensjuksköterskor, underskörskor och vårdadministratörer.
Är du klinikens nya medarbetare?
Arbetsbeskrivning
Som bemanningsadministratör på kliniken arbetar du med alla typer av uppgifter som berör bemanning. Allt ifrån schemaläggning, godkännande av ledigheter, daglig styrning av resurser till att administrera i Heroma. Vi söker nu en erfaren administratör/undersköterska/vårdadministratör till vår röntgenklinik.
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet till vidareutveckling och delaktighet i förbättrings-arbeten. Du får möjligheten att ta ansvar, ta egna initiativ och arbeta i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. En individuell introduktion kommer att anpassas efter dina behov. I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta nära enhetscheferna och övrig personal.
Du arbetar självständigt och är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete, prioritera vid arbetstoppar samt ha ett stort mått av ordningssinne och en vilja att effektivisera.
Det här är en tillsvidaretjänst på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är huvudsakligen dagtid, men arbete på helger och kvällar kan förekomma.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad undersköterska/vårdadministratör och har erfarenhet av administrativt arbete. Datakunskaper är ett grundkrav liksom erfarenhet av samordning/bemanning/schemaläggning, personaladministrativt arbete i Heroma. Vi planerar för övergång till Tessa schemaläggning så erfarenhet av det är ett krav. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt.
Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående, har integritet, är positiv samt har vilja och förmåga att hjälpa andra. Du kan hantera stressiga situationer, arbetar mot verksamhetens mål och har en god samarbetsförmåga både i team och enskilt. Du är noggrann och strukturerad och är van att arbeta självständigt. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/what:job/jobID:492820/
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.