OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redo för nya utmaningar? Vill du praktisera dina kunskaper och erfarenhet i ett glatt arbetsgäng och samtidigt göra skillnad för andra människor? Då är du varmt välkommen att söka arbete som biståndshandläggare hos oss!
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Myndighet och Uppdrag består idag av tretton handläggare samt enhetschef och samordnare. Utöver avgiftshandläggare är våra biståndshandläggare idag indelade i tre grupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden. Tillsammans utreder och beslutar vi om insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen. Vi söker nu en erfaren och trygg handläggare som kan stärka kompetensen i vår LSS/socialpsykiatrigrupp, bestående av tre andra handläggare.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Myndighet och Uppdrag får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC, (individens behov i centrum) samt möjligheten att arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Du kommer tillsammans med våra andra handläggare utreda, bedöma, besluta samt följa upp individbeslut enligt LSS. Du deltar aktivt i enhetens utveckling och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners, där brukaren står i fokus.
Kravprofil
• Examen från Socionomprogrammet (alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig)
• B-körkort (manuell bil)
• God datorvana
En förutsättning för att trivas och lyckas med uppdraget är att du är utvecklingsinriktad, strukturerad, kreativ, stresstålig och har en god förmåga att kommunicera med andra i både tal och skrift. Som person behöver du vara mycket trygg i dig själv och i din yrkesroll. Du har minst ett års erfarenhet av handläggning enligt LSS. Det är ytterligare meriterande om du har erfarenhet av IBIC- och/eller ICF samt handledarutbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Övrigt
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där humor är en lika viktig ingrediens som våra centrala värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar. Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. I kommunen tillämpas individuell lönesättning och flexibel arbetstid. Vi kan även erbjuda semesterväxling, friskvårds- och patientavgiftsubvention samt extern handledning.
Sista ansökningsdag är 20-07-10.
Intervjuer kan ske löpande under rekryteringsprocessen.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!