OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av arbete som controller samt vill driva verksamhetens utveckling framåt! Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vår kund, som är verksam inom hälso- och sjukvården, söker en controller under perioden 2022-10-15 till 2023-02-15, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Södertälje. Möjlighet till distansarbete några dagan i veckan finns.
Dina arbetsuppgifter
Som controller kommer du att tillhöra ekonomiavdelningens controllerenhet som just nu består av 7 personer. Avdelningen stöttar verksamheten i planering, uppföljning och rapportering av ekonomi och vårdproduktion och är ledningens stöd för att upprätthålla och utveckla verksamhetens ekonomi- och verksamhetsstyrning. Man har en stödjande och konsultativ roll till verksamhetsföreträdarna samtidigt som gruppen även ansvarar för rapportering till VD, styrelse samt koncernledning.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för att sammanställa, kvalitetssäkra, analysera och rapportera månadsbokslut inkl. prognos samt årsbokslut
- Presentera relevant information på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare och ledning
- Driva budgetprocessen inom sitt ansvarsområde
- Ta fram erforderliga produktionssiffror och analysera läget utifrån vårdproduktionsuppdraget
- Vara konsultativt stöd till chefer
- Ta fram beslutsunderlag vid verksamhetsförändringar
- Delta i olika utvecklingsprojekt både inom sjukhuset och inom ekonomiavdelningen
Dina kvalifikationer
Vi tror att du har ett starkt engagemang i att leda verksamhetens utveckling framåt, och är en driven och engagerad person. Du har ett lösningsorienterat och strukturerat arbetssätt, och ser både detaljerna och helheten.
Krav för tjänsten:
- Ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande
- Flera års erfarenhet som controller
- Goda baskunskaper i redovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- En mycket god kommunikativ förmåga
- En god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson