OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren controller för ett uppdrag hos en myndighet inom fastighetsområdet med placering i centrala Göteborg. Uppdraget börjar i oktober och pågår i 6 månader, med chans till förlängning. Är du analytisk, ansvarskännande och trivs i rollen som controller? Skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för planering, genomförande och uppföljning av det ekonomiska arbetet för fastighetsområdet, liksom den ekonomiska redovisningen och uppföljningen. I din roll kommer du ansvara för att:
• leda arbetet i samband med bokslut, budget och prognoser samt ansvarar för uppföljning av resultat och investeringar,
• genomföra övergripande analyser av fastighetsområdets resultat, budget och prognoser,
• stötta övriga medarbetare i det ekonomiska arbetet såsom tex hyreskalkyler, nyckeltal, ekonomiska rapporter och projektinformation ur fastighets- samt ekonomisystem,
• hantera kundfordringar, inkasso och påminnelseärenden
• redovisningen är korrekt och rättvisande samt att den interna kontrollen är god
Du kommer också vara fastighetsområdets kontaktperson mot huvudkontorets ekonomienhet i frågor gällande förändringar i resultat, budget och prognos samt det övergripande ekonomiarbetet inom myndigheten.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för rollen har du nedan krav:
- eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- erfarenhet av statlig redovisning
- goda kunskaper i MS Office
- kunskaper i analysverktyg såsom QlikView eller Insikt
- kunskaper i ekonomisystem såsom Visma, U4 Agresso, Raindance
Vi söker dig som är analytisk, ansvarskännande och som har en god förmåga att se samband. Vidare är du driven i ditt eget arbete men även i din stöttning till dina medarbetare. Det är viktigt att du är kommunikativ och har ett helhetsperspektiv samtidigt som du har ett sinne för detaljer.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.