OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en stiftelse som ”gör skillnad” på riktigt.
Du är en erfaren controller med stark digital förmåga som inspireras av utvecklingsfrågor. Du har stort intresse för prognos- samt analysarbete men även för digitalisering respektive optimering av arbetsprocesser.
Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas. Välkommen med din ansökan!
Din roll
Som controller tillhör du ekonomiavdelningen. Du har nära samarbete med redovisningsekonomen och rapporterar till ekonomichefen. Du är ett stöd till verksamheten i arbetet med budget och uppföljning för att ta fram säkra prognoser eller åtgärder vid behov. Du upprättar därför ekonomiska månadsuppföljningar, analyser och prognoser. Således ansvarar du för framtagning och analys av statistik, nyckeltal, kontoavstämningar och är delaktig vid bokslut.
Vi befinner oss i en utvecklingsfas där nya system implementeras och vi blir mer digitala, som controller tar du eget initiativ i det arbetet genom att kvalitetssäkra, optimera och implementera förbättringar i dina arbetsprocesser. Du kommer även vara superanvändare i vårt ekonomisystem ERP (Agresso/Unit4) där du stöttar övriga teamet och verksamheten i systemfrågor. Som systemexpert blir du struktur- och rapportansvarig för systemet och ser till att rutiner optimeras, kvalitetssäkras och implementeras.
Din erfarenhet och kompetens
För denna tjänst krävs att du har
- högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig
- flerårig och aktuell erfarenhet av controllers arbete
- flerårig erfarenhet av samt fördjupad kunskap om ERP (Agresso) ekonomisystemet
- väldigt goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
- god svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- erfarenhet av en stiftelses ekonomiarbete
- erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LOU) och upphandlingsarbete
Vi söker dig som är initiativtagande och självgående i ditt arbete. Du har en hög samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer genom ditt pedagogiska, tydliga och lösningsfokuserade sätt. Vidare har du en stabil analytisk förmåga, god struktur och noggrannhet då dessa krävs i rollen. Slutligen, för att trivas i rollen drivs du av problemlösning och förändrings- samt utvecklingsarbete.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovannämnda personliga egenskaper och kompetenser.
Vi erbjuder dig
SHIS erbjuder ett utvecklande och fritt arbete där du har möjlighet att påverka och utveckla verksamheten i ett viktigt bostadssocialt uppdrag. Hos oss har vi en välkomnande kultur och en trevlig samt varm arbetsmiljö. Du ingår i en kompetent arbetsgrupp om fem personer där vi samarbetar och utbyter erfarenheter. Huvudkontoret finns i trevliga lokaler på Södermalm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, semesterväxling, möjlighet till flextid och allmänna sociala trivselaktiviteter.
En varm hälsning från din blivande chef
Malin Blom heter jag och det är jag som är din blivande chef. Jag är en engagerad, målfokuserad och stöttande ledare som drivs av förbättringsarbete. Jag förespråkar frihet under eget ansvar och har ett stort förtroende för mina medarbetare samt deras förmågor. Jag uppskattar en positiv och prestigelös arbetsmiljö där vi tillsammans utvecklar vårt arbete och hjälps åt för att nå våra mål.
Varmt välkommen till oss!
Om SHIS Bostäder
SHIS Bostäder är Stockholms största och mest erfarna bostadssociala expert. Vi vill ge alla möjlighet till en egen bostad och nyckel till sin egen dörr. Vårt uppdrag är att i nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna i Stockholm Stad, erbjuda trygga genomgångsbostäder för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl befinner sig utanför den ordinarie bostadsmarknaden och behöver stöd för komma vidare till ett självständigt boende. Hos SHIS Bostäder bor hyresgäster under en begränsad tid och under boendetiden hos oss stöttar vi våra hyresgäster både praktiskt och motiverande för att rusta dem inför ett eget boende. SHIS har ca 250 engagerade medarbetare. Tillsammans arbetar vi med ett 50-tal fastigheter, med ca 4200 lägenheter. Vårt engagerade och långsiktiga arbete med bostadssocialt stöd och Bostadsvägledning leder till att ett stort antal hyresgäster flyttar vidare till självständigt boende varje år.
Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande!