Erfaren controllerassistent fartfylld bransch

Arbetsbeskrivning

Till ett konsultuppdrag på minst sex månader söker vi en erfaren controllerassistent. Tjänsten ska tillsättas omgående och arbetstiden är förlagd måndag-torsdag 08.30-17.00 och fredagar 08.30-16.00. För rätt person finns möjlighet till förlängning. Under uppdraget kommer din arbetsplats att vara vår kunds huvudkontor i Upplands-Väsby. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Som controllerassistent hos vår kund kommer du att arbeta med ett brett spektra av uppgifter tillsammans med trevliga och duktiga kollegor. Du ingår i Customer Claims Group som hanterar avtalade kompensationer till kund. Rollen innefattar bland annat att: - hantera betalning/kreditering av bonus, sälj- och marknadsföringsstöd samt administration kring detta - ta emot, kontrollera och registrera kundärenden som avser avtalad kompensation - undersöka och utreda eventuella avvikelser - vidta åtgärder för att kompensation till kund ska ske i tid - analysera balansrapporter, prognoser och försäljningsdata - assistera säljorganisationen. Rollen innebär mycket samverkan med kollegor internt samt viss kontakt med kunder via telefon och e-post. Genom ovanstående delar bidrar du till kostnadskontroll i företaget samt nöjdare kunder, genom att säkerställa att kompensation till kund är enligt avtalade villkor och i tid. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete som säljassistent eller liknande samt erfarenhet av löpande bokföring och därmed kunskap om företagsekonomi och redovisningsprinciper. Du har lägst gymnasieexamen men vidareutbildning med ekonomisk inriktning är meriterande. Dina datorkunskaper är goda och eftersom arbetet huvudsakligen genomförs i SAP, Outlook och Excel efterfrågar vi goda kunskaper i systemen. Tjänsten kräver att du kommunicerar flytande på svenska och engelska i såväl tal som i skrift. I denna process söker vi dig som är ansvarstagande, strukturerad och ordningsam. Du har siffersinne, fungerar bra i ett högt arbetstempo och kan hantera flera processer parallellt. Vidare är du en resultatorienterad lagspelare som kan kommunicera med både kunder och kollegor internt. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 oktober 2009
  • Ansök senast: 25 oktober 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


27 november 2024

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

Redovisningsassistent / Redovisningskonsult

24 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 november 2024

20 november 2024