OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LeasePlan är specialister på finansiering och hantering av leasingbilar världen över. Med över 50 år i branschen är man en ledande aktör som ständigt utmanar sina kunskaper för att kunna stötta sina kunder med de bästa programmen och systemen. Verksamheten i Sverige startade 1995 och idag är LeasePlan marknadsledande inom operationell leasing och vagnparksadministration. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna. Läs mer påhttps://www.leaseplan.se/.
Din nya arbetsplats:
LeasePlan sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna och här arbetar 120 kollegor i en härlig atmosfär där det finns mycket spännande på gång inom bolaget. Här blir du en del av First Line Support som är ett team på sju personer och tillsammans med dina kollegor kommer du i rollen som Customer Service Agent vara den första kontakt som kunderna har med LeasePlan. Teamet är ett drivet gäng med mycket teamkänsla där man hjälps åt kollegor emellan. Internt finns även ett välutrustat gym där du har möjlighet att träna.
Om tjänsten:
Dina arbetsuppgifter är att hantera inkommande ärenden via telefon och mejl samt koppla vidare ärenden internt inom organisationen. Frågorna är varierade och rör bland annat vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor, kilometerrapportering etc. Du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem och övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma även om det primära är att besvara inkommande samtal och mejl. På sikt erbjuds många utvecklingsmöjligheter internt men du bör se denna roll som långsiktig för att vara en aktuell kandidat och det finns mycket att lära i vår First Line Support!
Passande profil:
- Arbetslivserfarenhet inom service med fokus på att hjälpa kunder via telefon och mejl
- En långsiktig ambition med den här rollen, någon som vågar ta för sig och är driven samt intresserad av att lära och utvecklas.
- Intresse för bilaroch körkort är starkt meriterande
- Punktlig, kommunikativ, hjälpsam och delaktig
- Trivs att vara en del av ett sammanhang.
- Du talar och skriver flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan även hantera ärenden på engelska när det förekommer.
I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper och söker dig som har en nyfiken personlighet, förståelse för vad god kundservice innebär och en förmåga att se helheten ur ett helikopterperspektiv. Vi ser även att du har en genuin vilja att arbeta med kundservice och kommer att trivas med telefon och dator som främsta arbetsredskap.
Praktisk information:
Omfattning: Heltid 37,5 timmar arbetsvecka.
Arbetstider: 8:30-17.00 helgfria dagar.
Placering: Solna.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Övrigt: Det här är en tillsvidareanställning hos LeasePlan med 6 månader prövotid.
Ersättning: Fast månadslön, rikskuponger, gratis tillgång till gym, möjlighet till bonussystem.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar LeasePlan med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Julia på 070-759 76 66 ellerjulia@thewofi.se. Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort. Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge