OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och aktiv driftledare till ett härligt team i Strömstad.
Tjänsten gäller en 50% tillsvidare anställning där du har övergripande ansvar kring centrets tekniska drift. Vi är intresserad av ansökningar dels för anställning men även från dig med eget företag som vill få evenemangsavtal. Vid förändringar på marknaden så kan tjänsten variera under säsongen och ökas upp till 100%.
Du blir placerad på centrets kontor och rapporterar till centerchefen, ingår i ett team där samarbete och nyskapande står i fokus. Du skapar förutsättningar för utveckling samtidigt som du långsiktigt vårdar relationerna till alla hyresgäster. Det kommer också ingå att ha löpande kontakt med entreprenörer och leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är både administrativa och vaktmästarrelaterade
- Underhållsplanering, dokumentering samt föreslå och upphandla åtgärder rörande fastighetsskötsel.
- Uppföljning, koordinering och styrning av externt anlitade leverantörer inom exempelvis drift, bevakning, städ och avfallshantering och säkerställa att tjänsterna utförs enligt kontrakt.
-Koordinering av arbeten, underleverantörer, dokumentering och uppföljning vid felanmälningar från hyresgäster och besökare.
-Säkerställa att exempelvis myndighetsbesiktningar utförs samt dokumenteras och administreras på korrekt vis.
-Arbeta med säkerhetsfrågor för centrat som rör besökare och hyresgäster, till exempel SBA/brandskydd
- Säkerställande av gällande driftsoptimeringar, ta fram beslutsunderlag för energiförbättrande åtgärder/investeringar samt följa upp desdsa.
-Koordinering, utveckling och förbättring av fastigheten vid projekt och mindre egna byggarbeten
-Att bistå vid lokala upphandlingar.
Dina kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom området med minst 3-5 års erfarenhet som driftledare/tekniker eller teknisk förvaltare, gärna inom kommersiella fastigheter. Du har god förståelse och ett intresse för tekniska system inom fastighet och gärna en certifierad utbildning. En fördel är om du har arbetat i en samordnande roll med ansvar för uppföljning. Du är van vid att arbeta med moderna IT-system och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Norska språket är en fördel.
Vi söker
Dig som är serviceinriktad och profesionell i din roll på ett affärsmässigt sätt. Med en stor förmåga och ett starkt driv, positiv och har en genuin vilja att samarbeta.
Du är social och värdesätter att skapa goda relationer med din omgivning. Du har en god förmåga att snabbt få en helhetsbild på de arbetsuppgifter som skall göras, vara lösningsorienterad, strukturerad och prioritera om ditt arbete med kort varsel. Det är därför också viktigt att att du är anpassningsbar och behåller fokus i situationer där snabba beslut och prioriteringar behöver göras. Vi ser att du också är ansvarsfull, lyhörd, tydlig i din kommunikation och kan arbeta i en hektisk vardag med både administrativa och operativa uppgifter.