OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren ekonomikonsult för ett kortare uppdrag. Under en period på cirka 3-4 månader kommer du att vara övergripande ansvarig för det löpande redovisnings- och bokslutsarbetet samt lön.
Vår kund är ett energi- och miljöteknikföretag som utvecklar, producerar och marknadsför system och produkter för miljövänlig, effektiv och resurssnål energianvändning. Företaget består av flera olika bolag i en koncern. Koncernen har ca 30 anställda.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:
- Ansvarig för leverantörsreskontran
- Ansvarig för kundreskontran
- Ansvarig för löpande bokföring
- Periodiseringar
- Momsavstämning och rapportering till SKV
- Intrastat
- Periodisk sammanställning
- Ansvarig för att upprätta månadsbokslut
- Kontakt med banker, myndigheter och revisorer
- Lönehantering
- Pensioner & försäkringar
- Utlägg och reseräkningar
- Rapportering till SKV
- Ta fram underlag för lönerevision, informera, planera och sammanställa
Du rapporterar till CFO och kommer även arbeta nära företagets inköpare och administrativa assistent. Vår kund arbetar i affärssystemet Monitor, Fortnox och Agda.
Du kommer att hantera bolagen inom koncernen och även 5 ytterligare bolag, med samma ägarstruktur.
Kvalifikationer
För att fungera väl i rollen har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med lön och redovisning från ax till limpa.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg, stabil och pålitlig person som är noggrann och prestigelös. Du tar stort ansvar för dina egna uppgifter såväl som för din grupp. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer, system och processer. Du har vidare god samarbetsförmåga och tycker om att vara delaktig i verksamheten.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Orminge
- Uppdragstyp: Konsultuppdrag under cirka 3-4 månader med möjlighet till förlängning
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!