OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du kommer att ingå i ekonomi- och HR avdelningen som i nuläget består av 21 medarbetare och som nu behöver stärkas upp med en ny medarbetare!
Du kommer att erbjudas ett arbete i en dynamisk och internationell miljö med engagerade kollegor där det finns god plats för nya idéer, personlig utveckling och ett utbud av interna utbildningar. Uppdraget utförs på 100% måndag till fredag med kontorstider. Start för uppdraget är omgående och fortlöper 6 månader med stor chans till förlängning.
Låter detta som den perfekta tjänsten för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan, intervjuer och urval utförs löpande!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Vi söker dig som vill arbeta med ekonomiska processer som planering/budget, uppföljning och prognoser.
• En stor del av ansvarsområdet är att hantera ekonomin i forskningsprojekt, som bland annat innefattar att bistå med kalkyl i ansökningsskedet, hantera ekonomin vid delrapportering och slutredovisning.
• Du kommer att ansvara för att bokslut fungerar och att ekonomin är välskött inom ditt ansvarsområde. Du arbetar nära verksamheten och är det strategiska stödet vad gäller ekonomiska frågor till övrig personal.
• Du samverkar med företagets centrala administration i de ekonomiska processerna och i enskilda frågor. Det finns ekonomi- och personalhandläggare knutna till ansvarsområdet som du kommer samverka med.
Vem är du?
• Du har ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå.
• Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som ekonom inom en statlig myndighet.
• Du uppskattar komplexa problemställningar, är lösnings- och utvecklingsorienterad. Då du kommer ha en viktig strategisk roll är förmågan till att se långsiktiga och strategiska konsekvenser och möjligheter i beslut och agerande viktig.
• Du har en god kommunikationsförmåga, är pedagogisk och har lätt för att samarbeta.
• Du har också förmågan att planera och prioritera ditt arbete och tar ett eget ansvar.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och på engelska då arbetet sker i en internationell miljö.
• Erfarenhet av de administrativa systemen som UBW och Primula är meriterande. Du är väl förtrogen med officepaketet, särskilt excel och word.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336