OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Leverantörsreskontragruppen inom kommunen behöver förstärkning och söker därför en erfaren ekonomiadministratör. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå under sex månader med goda möjligheter till förlängning.
Kommunhuset ligger ett stenkast från goda kommunikationsmöjligheter och har öppna, fräscha lokaler nära naturskönt område. Arbetet förväntas ske under kontorstid med möjlighet till viss flexibilitet.
Som ekonomiadministratör ingår du i en grupp på tre personer som samtliga arbetar med fokus på leverantörsreskontra. Du själv kommer framförallt hantera manuella faktureringar för medarbetarnas privata utlägg. Du kontrollerar och konterar kvitton samt registrerar utbetalningar och lägger upp nya leverantörer i inköpssystemet. Utöver utanordningar kommer du hantera utländska betalningar, utföra mindre utredningar, skicka påminnelser samt ha en daglig kontakt med leverantörer. Gruppen tillhandahåller även support via mail och telefon för frågor från kommunens medarbetare kring inköp och ekonomi. Detta görs enligt ett löpande schema på förbestämda tider varje vecka.
Din profil
För att lyckas i rollen som ekonomiadministratör krävs några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra samt minst en avslutad utbildning som gymnasieekonom. Du bör också ha god kännedom kring skatteregler.
Med fördel har du arbetat i Agresso samt Visma Proceedo tidigare alternativt andra större ekonomi- och inköpssystem. Självklart har du en god svenska och engelska i både tal och skrift.
Vidare söker kommunen en lugn, stabil och noggrann konsult med ett öga för siffror och struktur.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!
Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902