OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Base Cooking Scandinavia AB är distributörer på den nordiska marknaden och i delar av Europa av exklusiva varumärken inom outdoor cooking och grillar samt utrustning till köket. Vi samarbetar med de ledande kedjorna i Norden. Bolaget är inne i en kraftig expansionsfas.
Våra varumärken: Big Green Egg, Lodge Cast Iron, BORETTI, Holy Smoke BBQ, FINEX, Epic Spice mfl.
Behovet är omgående och vi använder oss av löpande urval, så sök redan idag!
Till vår ekonomifunktion rekryterar vi nu en ekonomiansvarig.
Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiansvarig hos oss på Base Cooking Scandinavia kommer du att ansvara för hela ekonomifunktionen. Du ingår i ett team av 12 medarbetare på bolaget, från sälj, kundtjänst, marknadsföring, till strateger mm.
I din roll är du ytterst ansvarig för att hela flödet inom ekonomin med kunskaper och arbetsuppgifter inom;
-SAP ( ett krav)
- Löpande redovisning (leverantör- och kundreskontra)
- Avstämningar
- Fakturering
- Löner
- Deklarationer
- Underlag för Månads- och årsbokslut i samråd med bokföringskonsult
- Controlling
Du kommer även arbeta med varierande administrativa uppgifter såsom personaladministration samt att ständigt hitta förbättringar inom ditt ansvarsområde. Du kommer vara ett nära bollplank och stöd till ägaren, framförallt inom frågor som rör ekonomi- och administration.
Vem är det vi söker?
För att passa in hos oss på Base Cooking tror vi att du behöver ha en positiv och driven personlighet. Du trivs i en verksamhet där tillväxt och framåtanda är en viktig del av företagskulturen. Detta innebär att det i grunden måste finnas ett stabilt fundament med ordning och reda, där ekonomin är hjärtat i verksamheten. Tillsammans har vi full kontroll på företagets utveckling och lönsamhet där vi alla tillsammans bidrar till fortsatt framgång och utveckling.
Du har utbildning och erfarenhet i ekonomi som gör att du känner dig trygg i rollen som ekonomiansvarig för ett bolag i en internationell miljö och handel inom och utom Europa. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiarbete från bolag där omsättning och antal medarbetare är liknande vårt.
- Goda kunskaper i office-paketet
-SAP
- Systemkunnig
- Kostnadsmedveten
- Tycker om utveckling och effektivisering av processer
- Du är noggrann och ansvarsfull
- Vän av ordning och reda
Det är ett flexibelt arbete som kräver en heltidstjänst. Därför läggs stor vikt vid att du är van vid att vara ansvarstagande, jobba mot tydliga mål och arbeta självständig mot budget.
Vi ser fram mot din ansökan sm sker löpande.