OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill, utför Norex service inne på stålverk i Sverige och Finland. Bolaget startades 1983 och har idag ca 110 anställda varav 16 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt ansvara för kund- och leverantörsreskontra för Norex samtliga tre bolag.
Arbetstempot är högt och verksamheten växer! Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor
- Betalningar
- Kommissionshantering
- Avstämningar
- Periodiseringar
- Löpande bokföring och andra på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter
- Posthantering och arkivering
Kvalifikationer
Din utbildningsbakgrund är inom ekonomi och du har mellan 3-5 års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning. Du har god förståelse för flödet i ett ekonomiarbete och är van att arbeta i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Excel hanterar du med hög skicklighet och det är meriterande om du har arbetat i SAP Business One och/eller Ascendo.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då många kontakter är internationella.
Eftersom vi arbetar nära varandra är dina personliga egenskaper mycket viktiga för oss. Du har en positiv inställning, är noggrann och ödmjuk inför dina uppgifter. Ett stort eget ansvar väntar efter upplärningsperioden, vilket ställer krav på förmågan att prioritera samt att arbeta ansvarsfullt och självständigt.
Villkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
- Kollektivavtal (Svensk Handels Tjänstemannavtal)
Digitalt ansökningsförfarande
Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Ekonomiassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 0730-0966415.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval.