OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljnings AB har 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar. Vi omsätter idag 80 miljoner och vi har vuxit med 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!
Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.
Bli en värdefull del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!
Vi söker en erfaren ekonomiassistent till Toyota Material Handling Swedens dotterbolag Truckreparatören Försäljnings AB.
Här finns nu möjligheten att i en entreprenörsdriven miljö att bli en del av ett spännande tillväxtbolag i en omväxlande roll.
Är du en nyfiken och positiv ekonomiassistent som är sugen på utmaningar? Trivs du i ett gäng med glada och engagerade kollegor och är en fena på att snabbt ta till dig system och ny kunskap och teknik? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Vårt kontor finns i Tyresö i södra Stockholm.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
* Kund- eller leverantörsreskontra med tillhörande kund- och leverantörskontakter
* Löpande bokföring samt delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut (momsdeklarationer, avstämningar, periodiseringar, lagerredovisning etc)
* Stötta ekonomichef
* Support till våra kollegor i verksamheten
* Effektivisering av processer, system och rutiner
* Övriga administrativa uppgifter
Din profil
För att lyckas som vår ekonomiassistent behöver du goda kunskaper inom redovisning. Du har sannolikt en ekonomisk utbildning, minst på gymnasial nivå och ett antal års relevant erfarenhet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift i både svenska och engelska.
Vi förväntar oss att du hanterar Officepaketet, med fokus på Excel, och andra digitala verktyg med bravur.
Vi vill även att du som person har en prestigelös inställning till dina arbetsuppgifter, Du trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en så väl utförd tjänst på ett så effektivt och professionellt sätt som möjligt.
Du är analytisk och noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo där du med din nyfikenhet gärna kommer med utveckling- och förbättringsförslag. Du har vana av att sätta dig in i nya områden och driva på arbetet självständigt. Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill utvecklas tillsammans med oss!
Du är van att arbeta i olika system och sätter dig lätt in i nya. Har du arbetat i Visma Administration 2000 tidigare är det ett meriterande.
Då det händer mycket och vi växer kommer rollen kunna utvecklas med tiden.
Personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap.
Du arbetar med god struktur och planerar arbetet proaktivt i den mån det går för att det ska finnas utrymme för de ad hoc arbetsuppgifter som uppstår på en ekonomiavdelning. Du har ett positivt mindset och är en serviceorienterad och utåtriktad person.
Processen
Vi går igenom ansökningarna löpande och kallar till intervju.
Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, tel. 073-358 48 35. Eftersom Lisa, vår klippa, slutar i januari behöver vi någon som kan börja så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!