Erfaren ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent för vår kunds räkning. Vår kund är ett stort internationellt bolag. Uppdraget är en konsulttjänst med start omgående fram till slutet av januari - med chans till förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra med fokus på kundreskontra i hela processen, bland annat:

* upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register.
* hantera fakturaflöden.
* skicka betalfiler till banken.
* löpande analysera och underhålla reskontran.
* kontoavstämningar.
* göra månadsbokslut inkl avstämning mellan reskontra och huvudbok.

Arbetet innefattar en hel del manuell hantering och det krävs att du är en fena på Excel samt har erfarenhet av affärssystemet Agresso.

Din profil
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av leverantörsreskontraarbete och har erfarenhet av momshantering från olika länder. Du kommer att hantera reskontra för bolag i Norge, Finland och Danmark.

En bred erfarenhet inom ekonomi är meriterande men framför allt att du har arbetat med kund ? och leverantörsreskontra i hela processen.

Viktiga egenskaper är att du är driven, noggrann, strukturerad och effektiv. Du har en konsultativ och professionell approach i din roll som konsult. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska väl. Ytterligare nordiskt språk är meriterande.

Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.

För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=3080&SkillId=0&LocationId=0

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.


PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK ingår i den holländska koncernen Centric som är ett av Europas största privatägda företag med mer än 5000 anställda. Vi följer givetvis gällande kollektivavtal med Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107 073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PEAK-IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Besöksadress

Parkvägen 2A
SOLNA

Postadress

Parkvägen 2A
SOLNA, 16935

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024