OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och positiv person som vill jobba som ekonomiassistent i ett spännande företag? Söker du en ny utmaning i en internationell miljö? Ta då chansen och sök rollen som Accounts Receivable Analyst på Husqvarna Group!
Gå inn og søk nå!
Mene sisään ja hae nyt
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Accounts Receivable Analyst hos Husqvarna kommer du att arbeta brett med ekonomi och du kommer att vara en viktig del i teamet som arbetar med bolagets Order-to-cash process. Avdelningen består idag av tio personer och det team du kommer att tillhöra, tre personer. Alltså ett tight team där din insats syns och gör skillnad.
Du kommer arbeta med fokus på bolagets verksamhet i Norge och Finland och din huvudsakliga uppgift kommer vara att se till att kunder betalar i tid och du kommer bland annat att jobba med kreditbedömningar, betalningspåminnelser och inkassohantering. Du kommer att arbeta nära säljorganisationen och stötta med uppgifter om kunder och status på deras konton.
Om företaget
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower?
Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och dem efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.
Din profil
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, strukturerad och tycker om att kavla upp ärmarna. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad då du kommer ha mycket kontakter både internt och externt i rollen som.
Krav:
•Högskoleutbildning inom ekonomi
•2 års erfarenhet av att jobba med ekonomirelaterade arbetsuppgifter
•Goda kunskaper inom Office-paketet, främst Excel
•Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift
•Erfarenhet från arbete med större affärssystem, med fördel JD Edwards EnterpriseOne
Meriterande:
•Norska resp. finska i tal
•Erfarenhet från arbete i tillverkande företag
Om Framtiden
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Heltid under 6 månader med goda möjligheter till förlängning
Ort: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande så lämna in din ansökan direkt så du inte går miste om möjligheten!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996