OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar att arbeta i stora flöden och har erfarenhet av att styra upp processer och rutiner i det dagliga arbetet inom leverantörsreskontra? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Nu söker SJR en erfaren och kompetent ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund inom anläggningsbranschen. Det är en långsiktig tjänst där du börjar som konsult via oss på SJR och efter ett halvår är ambitionen att anställningen går över till vår kund. Vi hoppas att du har möjlighet att börja så snart som möjligt!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett härligt ekonomiteam som består av fem personer utöver dig själv. Du kommer, med din erfarenhet, att arbeta med helheten inom leverantörsreskontran och sätta processer och rutiner på plats. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest och se över flödet
- Påminnelsehantering
- Avstämningar
- Hantera interna och externa frågor rörande leverantörsreskontran, både över mail och telefon
Din bakgrund
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Du har god förståelse för hur flödet fungerar och hur saker och ting påverkas i nästa steg i bokföringen. Du har en god förmåga att arbeta i ett högt tempo med stora flöden och har ett välutvecklat logiskt tänkande som gör att du snabbt kan bedöma om något inte stämmer. Du har ett helhetsperspektiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Om du har erfarenhet av att arbeta i Medius och Readsoft är det meriterande, men inget krav. För tjänsten behöver du vara flytande i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 6 februari.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88