Erfaren Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes!

Erfaren Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes!

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Alingsås/Vårgårdaområdet söker Experis en erfaren ekonomiassistent till gruppen för leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden som är ett större företag i tillverkningsbranschen. Uppdraget är på heltid och startar omgående och behovet för kunden är långsiktigt.

Start: omgående
Typ av uppdrag: konsultuppdrag
Ort: Alingsås/Vårgårdaområdet

Om tjänsten

Rollen innebär att arbeta i den dagliga driften i Ekonomicentret för leverantörsreskontra och innefattar administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Dina arbetsuppgifter kan även på sikt innefatta att hantera andra processer än bara den löpande reskontrahanteringen. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.
Du kommer att arbeta på ett företag som verkar på en internationell marknad.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:

* Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
* Omkontering och matchning av leverantörsfakturor
* Bevaka betalning och betala leverantörsfakturor
* Hantera betalningspåminnelser
* Avstämningar
* Ansvara för att arbeta enligt beslutad process



Om dig

Vi söker dig som har 2 års erfarenhet inom reskontraprocessen och då helst inom leverantörsreskontra. Då dina arbetsuppgifter över tid kan innefatta andra processer än bara den löpande reskontrahanteringen så är det starkt meriterande om du har haft en liknande roll tidigare.

Då företaget är ett internationellt företag så ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Du har god kunskap i IT och kan hantera MS Office-paketet och då framförallt Excel. Du har tidigare arbetat i något större affärssystem, har du arbetat i M3 så är det meriterande.

Krav för tjänsten:

* 2 års erfarenhet inom leverantörsreskontra
* Goda IT-kunskaper inom MS Office-paketet

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ordningsam. Du trivs att arbeta utifrån fastställda processer och vill aktivt bidra till att göra arbetet på centret effektivt och optimalt. Du tycker om förändringar och gillar ett högt tempo. Du tycker det är roligt med externa och interna kontakter och du bemöter leverantörer och kunder med hög servicegrad och professionalism.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Alingsås/Vårgårdaområdet. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med möjlighet till flex.



Är detta jobb för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Elin Lannerström eller via e-post elin.lannerstrom@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 12 oktober 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


21 november 2024