OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en spännande möjlighet för dig som vill arbeta som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på ett stort företag med kontor i Västberga, strax söder om Stockholm.
Du kommer i din roll som ekonomiassistent ingå en grupp om 8 personer där ni tillsammans arbetar med:
Kontering av leverantörsfakturor
Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest
Avstämning av leverantörsreskontra
Hantering av påminnelser
Förbereda betalning av leverantörsfakturor
Återrapportering av betalfiler
Interna & externa frågor rörande leverantörsreskontran, både via mail & telefon
Tjänsten som Ekonomiassistent inleds som ett konsultuppdrag på 6 månader med start i april. För rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning hos vår kund.
Vem söker vi?
För denna roll ser vi att du som söker har minst 5 års erfarenhet av tidigare arbete inom leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i affärssystemet Navision. Har du dessutom arbetat med projektredovisning, omvänd byggmoms samt representation så är det starkt meriterande.
Vi tror att du som person är en noggrann, hjälpsam och teamorienterad person som vill bidra med ditt bästa till arbetsgruppen.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88