Erfaren ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra och fakturering

Erfaren ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra och fakturering

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en ekonomiassistent som skall ansvara för kundreskontra och kundfakturering hos vår kund med kontor i Johanneshov, strax söder om Stockholm.

Vi söker dig med mångårig erfarenhet inom kundreskontra och fakturering och som vill jobba på ett spännande uppdrag med mycket ansvar.

Detta är till en början ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start under september och som pågår i 6 månader. För rätt person är tanken därefter en anställning hos vår kund.

Mer om tjänsten och arbetsuppgifter:

- Självständigt hantera månadsfaktureringen till kund, ca 400-500 fakturor månadsvis. Stöd initialt kommer att finnas.
- Stödja organisationen vid framtagande av underlag för fakturering
- Ha löpande kontroll på underlaget för fakturering
- I mån av tid andra ekonomiadministrativa uppgifter.


Lämplig bakgrund:

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi. Du bör ha mångårig erfarenhet som ekonomiassistent och då framför allt inom kundreskontra och fakturering. Som person är du noggrann, lösningsorienterad, flexibel och strukturerad.

För att trivas i rollen och på uppdraget behöver du vara van vid att hantera flera kontaktytor och vara kommunikativ och social.

Du är systemvan och har du erfarenhet av Fortnox och Setly så är det mycket meriterande.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra och fakturering

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 februari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024