Erfaren ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra

Erfaren ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu till en av våra kunder en erfaren ekonomiassistent som kommer ha ansvar för hela leverantörsreskontran vilket innebär en bred roll med mycket ansvar. Kunden sitter centralt i Stockholms city och du kommer att tillhöra en grupp på tre personer. Uppdraget är start så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter;
Denna roll är bred och du kommer ha ansvar för huvudbolagets leverantörsreskontra samt även dotterbolagen i Norden. Du kommer att se till att fakturorna kommer rätt in i scanningssystemet, går ut på attest, konteras, har rätt momssats och boka upplupet. Du kommer även att;

Förbereda betalningsförslag och skicka betalningsfiler till bank.

Boka in- och utbetalningar i banken.

Avstämningar av balanskonton vid månads- och årsbokslut

Återbetalning av kreditfakturor

I tjänsten ingår även mycket administrativt arbete kring leverantörerna så som att se till att nya leverantörer godkänns enligt process, ansvarar för leverantörsregistret i systemet samt handhar och arkiverar leverantörsavtal.

Vem söker vi;
Du har minst en gymnasieutbildning men gärna en påbyggnadsutbildning inom ekonomi. Du har tidigare haft en bred roll inom leverantörsreskontra och har jobbat med detta minst i fem år. Du har jobbat i flera olika ekonomisystem tidigare och har en stor förståelse för hela det ekonomiska flödet. Då tjänsten innebär mycket kontakt både internt och externt behöver du vara trygg i svenska och engelska språket i både tal och skrift.

För att trivas hos kunden bör du ha ett driv och få saker slutförda samt att du klara av att ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt. Du jobbar noggrant och trivs i en föränderlig miljö är du har lätt för att prioritera och kommunicera. Du är prestigelös och ser lösningar samtidigt som du har trivs med att dela med dig av din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan

Ansökan
Uppdraget är start omgående och 6 månader framåt och därefter finns stor chans att bli övertagen av kunden. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Leverantörsreskontra Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2020
  • Ansök senast: 24 december 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024