ERFAREN EKONOMIASSISTENT MED FOKUS PÅ KUNDPROCESSEN TILL BOLAG I SÖDERORT

ERFAREN EKONOMIASSISTENT MED FOKUS PÅ KUNDPROCESSEN TILL BOLAG I SÖDERORT

Arbetsbeskrivning

Trivs du i bolag med högt tempo där det händer mycket? Lockas du av en roll med mycket kontaktytor, både internt och externt? Då kan vi ha ett spännande uppdrag för dig!

Om företaget
För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonomiassistent som är van att arbeta med kundfakturaprocessen. Du kommer till en drivande ekonomiavdelning där alla tar stort ansvar för sitt arbete samtidigt som teamkänslan är stark och man ställer upp och stöttar varandra. Interimsuppdraget är på heltid med omgående start och sträcker sig ca sex månader framåt.

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär eget ansvar för bland annat:
• Hela flödet inom kundfakturaprocessen inklusive inbetalningar
• Löpande bevakning av förfallna fakturor inklusive påminnelsehantering
• Avstämning av kundrelaterade balanskonton
• Avstämning av bankkonton i olika valutor
• Uppdatering av kundregister
• Driva och vidareutveckla kundfakturaprocessen
• Delaktig i månads- och årsbokslut med ansvar för avstämning av balanskonton

Arbetet innebär mycket kommunikation med kunder, framför allt utländska, men även internt inom koncernen.


Din profil
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent under flera år och som har en god inblick i hela ekonomiflödet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundfakturaprocessen i synnerhet. Har du dessutom erfarenhet från redovisning är detta ett plus.

Prestigelös, utåtriktad, kommunikativ och initiativrik är exempel på viktiga egenskaper som vi eftersöker för rollen. Trivs du i en kommunikativ roll med mycket kontaktytor både internt och externt så tror vi att denna roll kommer passa dig utmärkt!


Framgångsfaktorer
• Minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent
• Tidigare ansvar för kundfakturaprocessen
• Erfarenhet från tillverkande bolag är ett plus
• Utåtriktad, lösningsorienterad och med en hög arbetsmoral
• God vana från större affärssystem där Microsoft Dynamics AX och D365 är meriterande
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, där engelskan är koncernspråk


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).


Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Stockholm, Söderort
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-11-17

Denna tjänst är en hyra där du är anställd av oss på Resultat AB och arbetar ute hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Liknande jobb


21 november 2024