Erfaren ekonomiassistent på 80-100% sökes till MindArk!

Erfaren ekonomiassistent på 80-100% sökes till MindArk!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löpande bokföring och ett intresse för att arbeta med siffror? MindArk söker nu en ekonomiassistent på 80-100%, här får du chansen att arbeta i en varierad roll inom ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice! Hos MindArk möter du dagligen nya utmaningar i en varm och stöttande företagsmiljö. Urval sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!
MindArk är bolaget bakom spelet Entropia Universe som nu söker sin nästa medarbetare till sitt kontor på Järntorget. Bolaget i sin nuvarande form startade år 2003 och har ca 55 anställda. Du som ekonomiassistent kommer få arbeta ad-hoc i ett härligt team på fyra personer.
När du kliver in på MindArks centralt belägna kontor möts du av en trivsam kontorsmiljö med utsikt över både Järntorget och Skansen Kronan. Personalen har tillgång till en stor terrass med lunchmöbler. Du möts vidare av en kompetent och prestigelös företagskultur där medarbetarna utvecklas och utbyter sin expertis mellan varandra. På denna arbetsplats brinner man för sitt arbete och MindArk sätter stort värde i sina medarbetare.
Bolaget växer och flyttar därför i december 2022 till större lokaler i nybyggda Brick Studios, ett stenkast från nuvarande lokaler.
Tjänsten innebär en hel del varierande uppgifter med fokus på ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice. Du kommer till exempel att arbeta med:
Löpande bokföring med affärshändelser i olika valutor
Direktbetalningar till kunder i olika valutor
Vinstdelning till partners i flera länder
Månadsavstämningar av samtliga valutakonton
Beräkning av växlingsavgifter i Entropia Universe gällande spelets virtuella valuta PED
Ansvara för vissa delar av den ekonomirelaterade supporten för kunder i Entropia Universe. Sker på engelska i vårt interna supportverktyg (ingen kundsupport görs per telefon)
Ansvara för trivsel på kontoret samt andra kontorsrelaterade uppgifter som att administrera bokningar, ansvara för post och inköp av kontorsmaterial etc.
Ansvara för växeltelefonen med inkommande samtal på svenska och engelska

Vi söker dig som:
· Har minst 2-4 års erfarenhet av en liknande ekonomiroll och inom service
· Självgående i grundläggande bokföring
· Har god dator- och systemvana inom exempelvis Office-paketet då excel används i stor utsträckning för många arbetsuppgifter
· Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
· Trivs i en verksamhetsnära och serviceinriktad roll
Det är meriterande om du har:
* Vana av att hantera olika valutor
* Erfarenhet av utlandsbetalningar
Vi söker dig som är noggrann, flexibel och kommunikativ som person. Du trivs att arbeta i nära samarbete med kollegor och ser det som en självklarhet att stötta upp och hjälpa till när det behövs. Du arbetar strukturerat med prioriteringar och är van att ta egna initiativ. För att axla rollen krävs det att du är prestigelös då du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten passar dig som drivs av att lösa problem och gillar att jobba med siffror.
På kontoret finns det hundar så vi ser att du som söker inte är hundrädd eller allergisk. En förmån är att det finns möjlighet att ta med egen hund till jobbet, om du har en hund som trivs med andra hundar och människor.
Övrig information:
* Start: Snarast
* Omfattning: 80-100%
* Lön: Marknadsmässig
* Schema: Kontorstider
* Placering: Järntorget 8, 413 04 Göteborg
* Kontaktuppgifter: jobs@mindark.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MINDARK PE AKTIEBOLAG GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Postadress

JÄRNTORGET 8
GÖTEBORG, 41304

Liknande jobb


21 november 2024