OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PRESENTATION ACTE Embedded Technology AB är ett av Sveriges ledande företag för produkter och kvalificerade tjänster inom ramen för tillämpning för hårdvara inom embedded system samt trådlös elektronik. Företaget växer och behöver nu utöka sin verksamhet i Stockholm med en ekonomiassistent. Vårt säljkontor är beläget i fräscha lokaler i Sundbyberg, nära buss, tunnelbana och pendeltåg. Brinner du för ditt arbete som ekonomiassistent, men känner att det är dags att byta arbetsgivare? Då ska du söka denna tjänst omgående. Urval och intervjuer sker löpande. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent hos ACTE är din uppgift att självständigt ansvara för hela eller större delar av: Kundreskontra: - nyregistrering av kunder - inbetalningar och påminnelsehantering - räntefakturering, inkassohantering - koncernintern fakturering - övrig koncerngemensam direktfakturering - avstämningar. Leverantörsreskontra: - nyregistrering av leverantörer - bokföra varufakturor och omkostnadsfakturor - utbetalningar - övrig koncerngemensam direktfakturering - avstämningar. Lager och spedition: - nyregistrering av artiklar - inköp efter inköpsförslag - kontroll/uppföljning av tull- och speditionsfakturor, intrastathantering - uppföljning av tull och fraktkoder och tullstatistiska nummer på artiklar. Redovisning: - avstämningar utvalda balanskonton - kassaverifikationer - övrig löpande redovisning efter förmåga och tid - deltaga aktivt i avstämningar i månads- och årsbokslut. Ekonomiavdelningen flyttar löpande arbetsuppgifter mellan medarbetare för att ta vara på respektive medarbetares kompetens och utvecklingsbehov. Arbetsuppgifterna för tjänsten, som är på heltid, kommer därmed att förändras över tiden. UTBILDNING/ERFARENHET Vi söker dig som har gymnasial utbildning eller motsvarande och några års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning på ett större bolag, gärna inom handelssektorn med import/export. Vi arbetar med Office-paketet och säljstödsystemet Superoffice och övrig erfarenhet från något större administrativt affärssystem är meriterande. Eftersom vi har internationella kontakter måste du kunna engelska i tal och skrift. Du är noggrann och har bred erfarenhet inom ekonomiområdet och är van att arbeta självständigt med egna ansvarsområden. Du är prestigelös som person och gillar att ta dig an och lösa uppgifter som ibland ligger utanför ditt vanliga arbetsområden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad och trivs i ditt arbete som ekonomiassistent.